ترامپ: عربستان سعودی هزینه ماندن آمریکا در سوریه را بپردازد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته طی کنفرانس خبری، بار دیگر وعده خود برای خروج قریب‌الوقوع نیروهای آمریکا از سوریه را اعلام کرد.

ترامپ گفت: «ماموریت اصلی ما رهایی از داعش است. به پایان این ماموریت نزدیک شده‌ایم و تصمیمی فوری برای هماهنگی با دیگران اتخاذ خواهیم کرد… خروج( از سوریه) را می‌خواهم… می‌خواهم نیروهای‌مان به وطن بازگردند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا عنوان کرد که تصمیم خود درباره سرنوشت نیروهای آمریکایی در سوریه را به زودی اعلام خواهم کرد.

وی اظهار داشت که مداخله آمریکا در سوریه، برای واشنگتن هزینه‌بر بود در حالی‌که کشورهای دیگر از این مداخله نفع بردند. وی به نام این کشورها اشاره نکرد.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ پیشنهاد داد که عربستان سعودی هزینه ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه را بپردازد. او گفت: «ریاض به تصمیم ما در این‌باره بسیار اهتمام می‌ورزد. گفتم، خب، همان‌طور که می‌دانید، اگر شما می‌خواهیم ما بمانیم پس بایستی این هزینه را پرداخت کنید.»

«محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی چند روز پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره خروج قریب‎الوقوع نیروهای آمریکایی از سوریه، واکنش نشان داده و گفته بود که «معتقدیم نیروهای آمریکایی بایستی حداقل برای دوره‌ای میان‌مدت بمانند.»  به ادعای ولیعهد سعودی، ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه «آخرین تلاش برای جلوگیری از تداوم گسترش نفوذ ایران است.»

این در حالی‌ست که «برت مک‌‌گورک» فرستاده ویژه آمریکا به ائتلاف بین‌المللی، روز گذشته در سخنانی در واشنگتن تصریح کرد: «ما در سوریه برای مبارزه با داعش هستیم. این ماموریت ماست. ماموریت ما هنوز پایان نیافته است و ما این ماموریت را تکمیل خواهیم کرد.»

این اظهارات ترامپ درباره حضور نظامی آمریکا در سوریه، و مغایرت آن با اظهارات دیگر مقام‌های آمریکایی، نه تنها نشان از شخصیت ناپایدار رئیس‌جمهوری این کشور دارد، بلکه به روشنی تایید می‌کند که وی درصدد است بار دیگر خزانه سعودی‌ها را به نیت تامین منافع آنها در منطقه، خالی کند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *