مصرف‌کنندگان اولویت‌ خود را به خرید کالای داخلی سوق دهند

به گزارش میانا، تسنیم به‌نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان هم در کیفیت و هم در قیمت تجدیدنظر کنند، اظهار داشت: مصرف‌کنندگان نیز با تغییر اولویت‌گذاری، اولویت‌های خود را به خرید و مصرف کالای داخلی سوق داده و مسئولان نیز این فرآیندها را تسهیل و تسریع کنند.

وی، با اشاره به این که مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌های اخیر روی مسائل اقتصادی و حمایت از تولید داخلی تأکید داشتند، اظهار کرد: ایشان در سال‌های اخیر با نام‌گذاری‌هایی همچون «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»، «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم تأکید داشته و امسال نیز با نام‌گذاری به نام «حمایت از کالای ایرانی» بر هدف اصلی در این مسیر تأکید کردند.

فرهنگی، افزود: طبیعتاً اگر کشوری درصدد پیشرفت و توسعه برآید، حتماً بایستی از محصولات داخلی خود حمایت کند و لازمه و پیش‌شرط این موضوع دقت کافی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نسبت به تحقق آن است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به این‌که تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا محصولات تولیدی از دقت و کیفیت کافی برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: مصرف‌کنندگان نیز باید در شرایط مشابه و حتی کمی متفاوت، اولویت را بر خرید و مصرف کالای ایرانی بگذارند، البته این مسئله نیازمند اقدام دو سویه از سوی مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و مسئولان نیز باید بر تسهیل این مسیر و گره‌گشایی از حلقه‌های مفقوده همت گذارند.

وی تأکید کرد: تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و سیاست‌گذاران دولتی، هر سه در این مسیر نقش جدی و قابل‌توجهی بر عهده‌دارند و دولت در این فرآیند، بایستی موانع تولید را برطرف کند.

فرهنگی، یادآور شد: تولیدکنندگان باید با شاخص‌های اقتصاد پویا وارد عرصه تولید شوند و مصرف‌کنندگان نیز با تغییر اولویت‌گذاری، اولویت‌های خود را به خرید و مصرف کالای داخلی سوق داده و مسئولان اجرایی این فرآیندها را تسهیل و تسریع نمایند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به وعده ایجاد یک‌میلیون شغل از سوی دولتمردان، افزود: با توجه به رکود حاکم در کشور اگر اتفاقی جدی رخ ندهد، نه تحقق این شغل‌ها امکان‌پذیر است، و نه در سیاست‌های حمایت از تولید داخلی تحول جدی و مثبتی ایجاد می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *