بخشنامه محدودیت و عدم ارائه خدمات به برنج کاران +سند

در پی انتشار خبری در پایگاه خبری -تحلیلی میانا پیرامون تصمیم دستگاه‌های دولتی ازجمله جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد محدودیت و عدم ارائه خدمات به برنج‌کاران به‌غیراز نواحی شمالی کشور، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میانه طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تسنیم  قویاً آن را تکذیب کرد.

 

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه شهرستان میانه قطب اصلی تولید برنج بشمار می‌آید اتخاذ چنین تصمیماتی درحالی‌که یک‌سوم آب‌های سطحی استان آذربایجان شرقی در این منطقه جاری بوده و از وجود بیش از ۴۰ سد برخوردار است، می‌تواند صدمات جدی بر روی تولید و اشتغال این شهرستان وارد سازد.

 

حال سؤال از رئیس جهاد کشاورزی شهرستان میانه این است که معنای عدم ارائه خدمات به بهره‌برداران  و ایجاد محدودیت به چه معناست؟ این درحالی‌که است که برنج‌کاران شمال کشور در حال حاضر نیز از منابع آبی شهرستان میانه برای کشت برنج خود استفاده می‌کنند و چه دلیلی دارد که مردم میانه از این موضوع بی‌بهره بمانند.

 

پایگاه خبری میانا ضمن انتشار این بخشنامه‌ها قصد دارد تا ضمن آگاهی بخشی به مسئولین امر، پیامدهای ناشی از اجرای چنین تصمیمات غلطی را گوش زد کرده و بر این موضوع تاکید داشته باشد که عدم ارائه خدمات به برنج کاران مصادق کار ساحت و ساز غیر مجاز در حیطه شهرداری است که به نوعی از خدمات بی بهره هستند و این کار غیر قانونی تلقی می شود و باید پرسید به علت این افراد باید قربانی چنین تصمیماتی آن هم در سال تولید و اشتغال شوند؟

 

 

 

با مصوبه محدودیت کشت برنج در شهرستان‌های غیر شمالی کشور که نوعی مانعی بر سر راه تولید و اشتغال شهرستان بشمار می آید، به نظر می‌رسد گشت برنج در میانه و سایر جاها به‌عنوان تهدید برنج شمال محاسبه‌شده و درحالی‌که برنج میانه مرغوب‌تر و عطر دار از برنج شمال هست و مصرف آب برنج‌کاران این شهرستان به لحاظ مدیریتی نصف مصرف آب برنج‌کاران شمال می‌باشد واژ طرف قدمت برنج‌کاری در این منطقه به بیش از یک قرن می‌رسد، مسئولین امر می‌بایست در این راستا پاسخگو باشند.

 

 

نباید فراموش کرد زمین‌های میانه برای گشت برنج اقتصادی‌تر و با توجه به اینکه در سال ۹۶ بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت برنج رفته است که در هر هکتار میانگین ۳ تن برنج با فرض قیمت هر کیلو ده هزار تومان برداشت‌شده سرجمع درآمد حاصله شهرستان میانه در یک سال فقط در بخش کاشت برنج یک‌صد پنجاه میلیارد تومان شده محدود ۱۵۰۰ نفر نیز و اشتغال مستقیم ایجادشده که این اعداد و ارقام نشان‌دهنده نقش بسزای این محصول استراتژِیک در اقتصاد شهرستان به‌ویژه کشاورزان میانه دارد.

 

 

 

در پی تکذبیه رئیس جهاد کشاورزی میانه/ بخشنامه محدودیت و عدم ارائه خدمات به برنج کاران در شهرستان میانه +سند

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. احد علزاده

    سلام والله شما جرات برخورد با این کشاورزان را ندارید برید بمیرید تمام درختان رو بریدن دارن برنج میکارند آب تمام بشه خیال همه شما راحت میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *