جشن عشایر در روستای حلاج سفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، نمایش زندگی و کوچ عشایر، اجرای برنامه های مختلف ورزشی از جمله کشتی محلی ، طناب کشی، اجرای موسیقی محلی ، پخت نان سنتی و غیره از برنامه های اجرایی در این جشن بود.

 

 

فرماندار ویژه شهرستان میانه در این مراسم با گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: عشایر جزوی از مردم قهرمان ایران هستند که سهم عمده ای در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند.

 

 

حمید شکری با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب به شمار می روند افزود: عشایر قبل از انقلاب نیز بعنوان ستون دفاعی و محکم برای حفاظت از مرزهای ایران اسلامی به شمار رفته و در ۸ سال جنگ تحمیلی بر علیه کشور ما نیز این امر را به اثبات رساندند.

 

 

وی در ادامه به نقش عشایر در تولید محصولات لبنی، گوشت، فرش، جاجیم، گلیم و غیره گفت: علی رغم مسائل و مشکلات موجود، عشایر با زحمت و تلاش شبانه روزی خود به تامین نیازهای مهم در کشور پرداخته و ما مسئولین نیز باید به ایفای وظایف خود در قبال این قشر قهرمان و زحمتکش پرداخته و مشکلات آنها را رفع کنیم.

 

 

 

فرماندار میانه با تاکید بر مقاوم سازی مساکن روستایی با بیان اینکه حلاج روستایی بزرگ در بخش مرکزی بوده و دارای طرح هادی می باشد از بخشدار مرکزی و رییس بنیاد مسکن خواست تا ساخت و سازها و کوچه های این روستا را  اصولی و بر اساس طرح هادی به پیش ببرند تا در اثر حوادثی از قبیل زلزله و غیره دچار خسارتهای جانی و مالی نشویم.

 

 

 

شکری در پایان از تشکیل جلسه ای با مدیر بحران آب و فاضلاب روستایی استان برای تامین آب روستای حلاج که در حال حاضر از هشترود تامین می شود خبر داده گفت: به دنبال شناسایی مناطق آب خیز در اطراف  برای تامین آب مورد نیاز روستا هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *