اورژانس و بخش NICU بیمارستان باقرالعلوم اهر افتتاح شد

 به گزارش میانا به نقل از تسنیم، مجید خدابخش عصر دیروز در حاشیه سفر یک‌روزه خود به شهرستان اهر و بازدید از معدن مس انجرد اظهار کرد: خدا را شاکریم که در اولین سفر شهرستانی در استان به شهرستان اهر آمدیم و با حضور مسئولان شهرستانی در شورای اداری شرکت کردیم.

وی با اشاره به موضوع سفر خود به شهرستان اهر گفت: در این سفر سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید از جمله ارائه خدمت به شهروندان و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موردتوجه قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: همچنین جلسه‌ای با حضور صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهرک‌های صنعتی شهرستان اهر در محل اداره این شهرک برگزار و برخی از مشکلات سرمایه‌گذاران عزیز که برخی از آن‌ها سرمایه‌های قابل‌توجهی در منطقه دارند با مسئولان مطرح شد.

خدابخش ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل سریع مشکلات سرمایه‌گذاران عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل انجام دو پروژه بسیار خوب که یکی اورژانس مجهز و جامع و دیگری NICU نوزادان و جذب یک فوق تخصص نوزادان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: انصافاً دولت تدبیر و امید در مورد مسائل پزشکی فعالیت‌های فوق‌العاده‌ای انجام داده که نسبت سنوات قبل شایان تقدیر است البته شهرستان اهر نیز به‌عنوان مرکز منطقه ارسباران دارای مراجعه‌کنندگان چند برابر و به همین منوال نیازمند امکانات بیشتری در زمینهٔ بهداشتی و درمانی است.

استاندار آذربایجان شرقی با ذکر اینکه شهرستان اهر دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه است گفت: مهم‌ترین پروژه حال حاضر اتمام بزرگراه اهر – تبریز است که با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته دو قطعه آن تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهید رسید و طبق قول مدیرکل راه و شهرسازی و پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس امیدواریم این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری حداکثری برسد.

خدابخش با اشاره به اینکه تبدیل‌شدن بزرگراه اهر – تبریز و قرار گرفتن آن در امتداد اتوبان تبریز به باکو پس از اتمام آن از مهم‌ترین برنامه‌های استان است اظهار داشت: گردشگری، باغات، کشاورزی و بو ویژه معدن از ظرفیت‌های شهرستان اهر هستند همچنین دانشگاه‌های فعال و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی در کلیه سطوح و مقاطع نیز از ظرفیت‌های شهرستان هستند که به امید خدا باهمت آن‌ها و کمک مسئولین بیکاری جوانان را تا جای ممکن کاهش داده و در ایجاد اشتغال برای آن‌ها و توسعه منطقه سهیم باشیم و قدم‌های بلندی برداریم.

با حضور مجدیر خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر در مساحتی به طول ۹۲۰ مترمربع با رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی و مجهز افتتاح شد، برای فضای فیزیکی این اورژانس یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و برای تجهیزات بیش از ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر یکی از اورژانس‌های مجهز استان به شمار می‌رود و می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین اورژانس در بین شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

این اورژانس دارای ۲۰ تخت بستری، ۲ اتاق عمل، دو اتاق بستری، پزشک عمومی، دو پزشک متخصص اورژانس و پرسنل پرستار است.

پروژه دیگر که مورد بهره‌برداری قرار گرفت واحد ان آی سیو بوده که محلی برای تحت نظر قراردادن نوزادانی که در وزن زیر ۲ و نیم کیلوگرم متولد شده و یا بانوانی که زیر ۳۴ هفته زایمان کرده‌اند که عمدتاً در معرض خطر هستند به‌طوری که در بیمارستان‌های همسان اهر این بخش وجود ندارد.

فاز نخست بخش ان آی سیو (NIC) بیمارستان باقرالعلوم اهر با اعتبار بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون تومان و تمامی تجهیزات پزشکی و ۶ تخت بستری و دستگاه‌های ویژه انکوباتور افتتاح شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *