تمام دستگاه‌ها اجازه به‌کارگیری افراد بازنشسته را ندارند/ لزوم به‌کارگیری جوانان به همراه استفاده از تجارب پیشکسوتان

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدحسین فرهنگی در خصوص اجرای مصوبه مجلس برای ممانعت از به‌کارگیری مدیران بازنشسته در دستگاه‌های دولتی، اظهار داشت: گزارش‌هایی در رابطه با اسامی دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که اقدام به‌کارگیری افراد بازنشسته کرده‌اند در دست سازمان بازرسی کل کشور بوده و البته مجری این مصوبه مجلس نیز بر عهده آنها است.

وی افزود:گزارش‌های لازم در رابطه با اجرای مصوبه ممانعت از به‌کارگیری افراد بازنشسته در صورت درخواست و لزوم به‌صورت موردی به نمایندگان مجلس ارائه می‌شود و ازاین‌رو اطلاعات کلی و آمار دقیق از این موضوع در استان را ندارم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ابراز کرد: قبلاً برخی مجوزها در به‌کارگیری افراد بازنشسته و قانونی بودن آن وجود داشت که مجلس اخیراً بخش قابل‌توجهی از آن مجوزها را لغو کرده و تمام دستگاه‌ها منطبق با این قانون اجازه به‌کارگیری افراد بازنشسته را ندارند مگر اینکه شامل استثناهای موجود در قانون باشند که آن نیز در حد وزیر، استاندار و برخی مقامات دیگر است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور مدت‌زمانی را به همه دستگاه‌ها داده تا در طول این مدت‌زمانی افراد بازنشسته خود را برکنار کرده و از نیروی جوان، متعهد و متخصص را در مجموعه خود استفاده کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال‌زایی اهمیت زیادی در کشور داشته و جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، افزود: می‌توان از تجربه بازنشستگان در اجرای کارها بهره‌مند شد ولی طبق قوانین وضع‌شده باید بستر برای استفاده از توانایی نیروهای جوان در کشور فراهم شود و اعتماد به آنها صورت گیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *