سعودی‌ها درخواست برای بین‌المللی شدن حج را اعلان جنگ بر ضد عربستان دانستند

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، روز یکشنبه درخواست قطر را مبنی بربین‌المللی شدن مراسم حج مسلمانان، اعلان جنگ علیه این کشور خواند.

انتشار این خبر در حالی است که قطر اعلام کرد تاکنون هرگز چنین درخواستی را مطرح نکرده است.

پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه» در این باره به نقل از عادل جبیر نوشت: «درخواست‌های قطر مبنی بر بین‌المللی شدن اماکن مقدس (در عربستان)، تهاجم و اعلان جنگ علیه پادشاهی (عربستان) است.»

او در ادامه گفت: «ما حق خود می‌دانیم که به هر کس که برای بین‌المللی شدن این اماکن مقدس تلاش می‌کند، پاسخ دهیم.»

«شیخ محمد بن عبد الرحمان آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، در این باره اعلام کرد هیچ یک از مقامات این کشور تاکنون چنین درخواستی را درباره عربستان سعودی مطرح نکرده‌اند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: «ما از پاسخ دادن به اطلاعات و داستان‌های غلطی که هیچ پایه و اساسی ندارد، خسته شده‌ایم.»

مقامات قطر پیش‌تر عربستان سعودی را به سیاسی کردن مراسم حج متهم و این موضوع را با گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی‌های مذهبی مطرح کردند.

عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و بحرین پیش‌تر فهرستی شامل ۱۳ مورد درخواست را از قطر ارائه کردند که از جمله موارد ذکر شده در آن می‌توان به کاهش حمایت از اخوان المسلمین، تعطیلی شبکه الجزیره، تعطیلی پایگاه ارتش ترکیه و کاهش سطح روابط با ایران اشاره کرد.

وزرای امور خارجه این چهار کشور همچنین روز یکشنبه اعلام کردند آمادگی دارند تا در صورتی که قطر به انجام خواسته‌هایشان تمایل نشان دهد، با این کشور گفتگو کنند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *