حمله شدید محافظان اردوغان به معترضان در واشنگتن+ عکس

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک پست کلیپ ویدئویی حمله محافظان رئیس جمهور ترکیه به تظاهرکنندگان کرد در آمریکا را منتشر کرد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی نوشت: تصاویر ویدئویی منتشر شده در روز سه‌شنبه (دیروز) نشان می‌دهد که محافظان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تظاهرکنندگان کُرد را که در برابر اقامتگاه سفیر ترکیه در واشنگتن تجمع کرده بودند، به‌ شدت کتک زدند.

روزنامه گاردین در این باره گزارش داد که نزاع و درگیری زمانی رخ داد که تیم امنیتی رجب اردوغان در بیرون از محل اقامت سفیر ترکیه در واشنگتن با معترضانی که پرچم حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) را در دست داشتند، روبه رو شد.

حمله شدید محافظان اردوغان به معترضان در واشنگتن+ عکس

یک قربانی حمله محافظان اردوغان

در این تصاویر ویدئویی نشان داده می‌شود مردانی که لباس یونیفرم برتن کرده اند- و تصور می‌شود از محافظان اردوغان هستند- در حال له کردن معترضان و لگد زدن به سر برخی از معترضان هستند و پلیس واشنگتن نیز سعی می‌کند تا جلوی آنها را بگیرد.

«داگ بوکانان» سخنگوی سازمان آتش نشانی و یگان فوریت‌های پزشکی در گفتگوی تلفنی با نیویورک پست در این باره گفت تیم اورژانس ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی روز سه‌شنبه به محل حادثه فراخوانده شدند و دو نفر از افراد صدمه دیده، به شدت مجروح شده بودند و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

«داستین استربک»، سخنگوی اداره پلیس متروپولیتن، نیز در این باره گفت: دو نفر از جمله یکی که متهم به حمله به یک افسر پلیس بود، دستگیر شده‌اند.

این درگیری‌ها همزمان با سفر اردوغان به واشنگتن و در روز دیدار وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کاخ سفید روی داده است.

لازم به ذکر است سفر اردوغان به ترکیه در شرایطی صورت می گیرد که روابط دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل حمایت آمریکا از گروه‌های مبارز کُرد مخالف داعش در سوریه و نیز مسئله استرداد فتح الله گولن، از چهره‌های سیاسی مخالف اردوغان با تنش‌هایی همراه است. آنکارا، گولن را به طراحی و هدایت کودتای نافرجام ژوئیه گذشته این کشور متهم می‌کند ولی وی هرگونه اتهامی را در این زمینه رد کرده است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *