دادستان نباید برای احقاق حق کسی منتظر شکایت بماند/ ۳۶۰ وظیفه دادستانی

به گزارش میانا به نقل از فارس، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری صبح امروز در معارفه و تکریم دادستان جدید و سابق شهرستان سراب اظهار داشت: دادگاه مامن و پناهگاهی مطمئن برای مردم و مظلومان در احقاق حق آنها در برابر ظالمان و گردنکشان است.

وی با بیان فرازهایی از کتاب نهج البلاغه افزود: قاضی در جامعه اسلامی باید براساس مستندات و ادله حکم کند و حتی در زمان پیامبر و ائمه اطهار با وجود علم فرامین و الهی آنها و معصوم بدنشان،جز با ادله و مستندات حکمی صادر نکردند و این بهترین الگو برای قضات ماست.

حجت الاسلام مظفری وظیفه دادستانی را بیش از ۳۶۰ مورد عنوان کرد و افزود: دادستان نباید برای احقاق حق کسی منتظر شکایت بماند بلکه با استفاده از اختیارات قانونی خود می‌تواند به عنوان حافظ منافع عمومی وارد عمل شود.

این مقام ارشد قضایی استان مجموعه قضات دادگستری استان را دارای سلامت اخلاقی و اداری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هرجا اثبات شده که عنصری در دادگستری در انجام وظیفه خود تخلف کرده به سرعت با او برخورد شده است.

این گزارش حاکی است با تکریم و قدردانی از میکائیل وطن‌خواه دادستان سابق سراب، سیداحمد علیانسب به عنوان دادستان عمومی و انقلاب سراب معرفی شد.

همچنین در آئین مشابه‌ای در دادگستری مهربان با قدردانی از مسعود لعلی سراب در طول تصدی ۵۶ ماهه مسؤولیت حوزه قضایی بخش مهربان، حجت الاسلام علی خانی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی مهربان معرفی شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *