سفر معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به میانه/ چرخی در شهرستان با رنگ و بوی اقتصاد مقاومتی+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدصادق پورمهدی صبح امروز دوشنبه ۱۵آذرماه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه  بر ضرورت توجه جدی  مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: کارهای روزمره و  اداری نباید به بحث  اقتصاد مقاومتی لطمه وارد کرده و مانع از سرعت و اجرایی نمودن آن گردد.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با بیان اینکه تا نیمه آذرماه سال جرای تعداد ۴۲۲ واحد تولیدی تسهیلات تأمین نقدینگی خود را دریافت کرده‌اند، گفت: مبلغ پرداختی به این واحدها بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان بود که پرداخت ها همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به پتانسیل و  ظرفیت‌های بالای شهرستان میانه به لحاظ ویژه بودن آن،خاطرنشان کرد: جاری بودن یک سوم آب‌های سطحی استان در این شهرستان همت ویژه مسئولین را در راستای توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی را می طلبد.

 

پورمهدی با بیان اینکه در توسعه روستاها به لحاظ مهاجرت های معکوس انجام گرفته و ساخت و ساز ها در چارچوب قوانین هیچ محدودیتی نداریم، افزود:  با توافق صورت گرفته با بنیاد مسکن روستایی نیازمندبه طرح های توسعه با تسریع روند ادارای نسبت به این موضوع لحاظ خواهند گردید.

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری در تمامی شهرستان های این استان تا پایان سال جرای تاکید کرد و اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان اداره متولی این امر می بایست در راستای برند سازی  و معرفی محصولات بومی منطقه اهتمام جدی داشته باشد.

 

 وی  به وجود نیروی انسانی توامند شهرستان میانه بر لزوم حمایت و جذب حداکثری بخش خصوصی و سرمایه گذاران در تمامی زمینه‌ها  و عدم  سخت‌گیری مسئولین و بروکراسی ادارای در پیش روی آنان تاکید کرد.

 

حمید شکری نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکردی در حوزه اقتصاد مقاومتی بااشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه معدن یکی از غنی ترنی شهرستان‌های معدنی استان است، افزود: بزرگ‌ترین معدن این شهرستان، معدن مولیبدن است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، که تنها مشکل عدم فعالیت این معدن پایین آمدن قیمت جهانی مولیبدن بوده می باشد.

 

وی با بیان اینکه تعداد ۶۴  معدن در  میانه وجود دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان میانه در این بخش در رتبه دوم استان قرار گرفته که از تعداد ۶۴ واحد معدن، تنها ۳۱ واحد فعال است.

 

فرماندار میانه با بیان اینکه در بخش صنعت حدود ۱۵ جلسه با سرمایه‌گذاران شهرستان میانه برگزار شده است، اظهار داشت: ما در این جلسات موفق به جذب ۲ سرمایه‌گذار شده‌ایم که اهل شهرستان میانه هستند که درحال مذاکره با بانک صنعت و معدن برای دریافت تسهیلات بانکی برای آنان هستیم.

 

وی با اشاره به این موضوع که تا کنون برای تعمییرات محور گردشگری پل‌دختر و کاروانسرای جمال آباد بیش از ۱ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: به علت کمبود اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان با توجه به تعداد وجود ۴۰۰ اثر تاریخی ثبتی با بیشترین آمار در استان آذربایجان شرقی، منتظر ورود بخش خصوصی در این حوزه ها هستیم.

 

شکری با اشاره به پروژه سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش گفت: ۲ سرمایه گذار به دستگاه‌های اجرایی معرفی شده که در کمیته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مصوب و درحال تکمیل پرونده در استان می باشند.

 

پورمهدی معاون عمرانی استاندار در سفر به شهرستان میانه از محل نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی  که از طریق بخش خصوصی با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در حال احداث است بازدید به عمل آورد.

 

همچنین با حضور پورمهدی ، عملیات اجرایی ساخت مجتمع آب درمانی، رفاهی و تفریحی در محل روستای سبز میانه از سوی بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۷ هکتار با ۲۷ نفر اشتغال زایی آغاز شد.

 

بازدید از روند بازسازی بیمارستان خانم الانبیاء و اجرا و ساخت طرح احیای فولاد میانه  و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون عمرانی استاندار به شهرستان میانه  بود.

 

 

img_7286 img_7298 img_7299 img_7318 img_7322 img_7329 img_7337 img_7346 img_7357 img_7358 img_7410 img_7428 img_7429 img_7432 img_7441 img_7456 img_7463 img_7476

 

انتهای پیام/

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *