صدای سوت قطار میانه – اردبیل کی شنیده خواهد شد !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  اتصال اردبیل به میانه که چهارراه ریلی شمالغرب کشور خواهد بود و علاوه بر دسترسی راحت تر اردبیلی ها به تهران، دسترسی به غرب کشور را هم فراهم می کند .
اجرا و تکمیل اين طرح ملی علاوه براينكه باعث ايجاد يك سيستم حمل و نقل ريلي روان، ايمن و سريع جهت توسعه شهرستان میانه و به تبع آن استان اردبیل مي‌شود، موجب ارتباط با كشورهاي واقع در اروپاي شرقي از طريق جمهوري آذربايجان مي‌گردد.
انتظار تکمیل پروژه 175 کیلومتری راه آهن  میانه به اردبیل امسال در حالی وارد یازدهمین سال می شود که بی توجهی به این پروژه و فرصت های از دست رفته برای اهداف توسعه ای و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان میانه و همچنین استان اردبیل در این مدت، بحث رعایت عدالت در کشور را به وضوح به چالش کشیده است .

 بدون توجه به میزان وقت و سرمایه ای که تا کنون برای پروژه راه آهن اردبیل – میانه صرف شده است، برخی افراد مدعی هستند که مسیر در نظر گرفته شده برای راه آهن اردبیل غیرکارشناسی بوده و این طرح باید در مسیر اردبیل – نیر – سراب – بستان آباد اجرا می شد ..
یا اینکه از سوی مسئولان استانی و در رأس آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است که بهره برداری از طرح راه آهن اردبیل – میانه تنها با تکیه بر بودجه های دولتی، در کوتاه مدت و حتی میان مدت امکان پذیر نخواهد بود و بنابراین پای روش هایی نظیر استفاده از فاینانس یا همان "تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه از محل تسهیلات اعتباری خارجی" را به میان می کشند.
در حال حاضر عده ای از دولتی ها با غیراقتصادی خواندن ادامه راه آهن اردبیل سعی می کنند از اجرایی شدن طرح راه آهن اردبیل به مغان درشمال این استان و از بین المللی شدن این خط آهن ممانعت کنند .
یادآور می شود، پروژه راه آهن اردبیل –  میانه با 175 کیلومتر طول، دارای 24 کیلومتر تونل و بیش از 10 پل بزرگ و کوچک می باشد و برای حرکت قطارهایی با سرعت 160 كيلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 كيلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده است و در این محور 8 ايستگاه شامل 2 ايستگاه تشكيلاتی مسافری به نام های سبز و اردبيل و 3 ايستگاه مسافری درجه 2 به نام های فيروزآباد و گنجگاه و مهماندوست و 3 ايستگاه بين راهی پيش‌بينی شده است.

استاندار اردبیل طی سخنانی در جمع خبرنگاران در تیر ماه سال جاری با بیان این موضوع که در وضعیت کنونی و با اعتبارات محدود دولتی اتمام این پروژه تا 20 سال آینده نیز طول خواهد کشید ، گفت :  با راهکار جذب فاینانس بخش خصوصی این پروژه حیاتی تا 2/5 سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد:  در ادامه روند تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه  باید 22 کیلومتر تونل و 5 کیلومتر پل پرهزینه  احداث شود  که با اعتبارات کم دولتی بعید به نظر می رسد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *