حقوق بگیران نجومی باید تبدیل به گاو پیشانی سفید شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین حامدی در خطبه های نماز جمعه ۱۶ مهر میانه در جمع پرشور نمازگزاران و عزاداران سرور و سالار شهیدان در محل مسجد جامع این شهر با اشاره به قرار گیری در ماه محرم و تسلیت این ایام، افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نهضت عاشورا متعلق به تمامی بشریت بوده و ایثار و ظلم ستیزی منحصرا برای شیعیان نیست.

امام جمعه میانه با بیان اینکه در ایام عزاداری محرم باید شور در کنار شعور در جامعه اسلامی موج بزند، افزود: همراهی هیئت های حسینی در راستای برگزاری هرچه منظم و باشکوه مراسمات لازمه یک عزاداری در خور شان اهل بیت (ع) و بدور از هر گونه تحریف و بدعت اشتباه است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: هدف از قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، که باید این فریضه در بین مردم ترویج و از سوی آنان و متولیان امر فرهنگ سازی شود.

حامدی با بیان اینکه برگزاری مراسم تعزیه خوانی در خیابان ها و مسدود کردن آنها جایز نیست، اظهار داشت: در ایام محرم اجازه این کار از سوی نیروی انتظامی داده نخواهد شد و هیئات مذهبی باید به فکر جا و محل مناسب برای اجرای این قبیل مراسمات مذهبی باشند.

خطیب جمعه میانه با بیان اینکه مراسمات و برنامه های عزاداری های حسینی گاهاً آلوده به برخی ناهنجاری ها و بی دینی ها شده است، افزود: عدم رعایت حجاب و اختلاط زن و مردم بی توجهی به حرمت این ایام عزیز از جمله رفتار ها و مواردی است که برازنده جامعه اسلامی و شیعیان نمی باشد.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار همدانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بویژه شدای مدافع حرم، افزود: شهدای مدافع حرم از جمله افرادی هستند که در جامعه امروز به ندای هل من ناصر ینصرنی ظهر عاشورای امام حسین (ع) لبیک گفته اند.

حامدی به فرا رسیدن روز جهانی کودک بر پرهیز از شعار و برخورد جدی با رژیم های کودک کش جهان اشاره و بر لزوم تربیت صحیح فرزندان در میان هجمه های فرهنگی دشمنان تاکید کرد.

حجت الاسلام حامدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که حقوق‌بگیران نجومی در کشور بی‌لیاقت و خائن به ملت هستند، افزود: آمار ضد و نقیض دولتمردان در راستای تعیین میزان حقوق مسئولین و همچنین عدم برخورد قاطع و عزل تعدی گران به بیت المال غیر قابل قبول است و حقوق بگیران نجومی و قانون گریزان در جامعه اسلامی باید تبدیل به گاو پیشانی سفید شوند.

وی ضمن اشاره به نقش مهم و حساس مجلس شورای اسلامی در وضع قوانین در راستای برخورد با حقوق بگیران نجومی در جامعه اسلامی، افزود: بازگشت پول های بیت المال و اعلام اسامی متخلفین و برخورد قاطع و شفاف در راستای قوانین جمهوری اسلامی میاران مطالبه اصلی مردم از دولتمردان و دستگاه قضا است‌.

حامدی با بیان اینکه زندگی اشرافی در جامعه اسلامی آن هم با دریافت حقوق های نجومی از محل بیت المال بی هیچ عنوان مسئله نیست که بتوان بر آن سرپوش گذاشته شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای از مسئولین در راستای ایجاد حاشیه امن برای متخلفین قدم بر می دارند که این مغایر با دستورات دینی و قوانین کشور است.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. میانه ای

    از امام جمعه شهرمان از بابت موضع گیری بجا ومناسب نسبت به غرتگران بیت المال تشکر میکنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *