بخشدار مرکزی میانه خواستار اهتمام جدی دهیاران در جذب مشارکتهای مردمی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بهنام آقا محمدی در جلسه همفکری و مشورتی با دهیاران بخش مرکزی شهرستان به سیاستهای دولت تدبیرو امید در بحث توسعه روستا محور اشاره کرده بر لزوم همکاری و مشارکت همه جانبه دهیاران برای اجرای طرح های توسعه روستایی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار ارائه عملکرد در دولت تدبیرو امید از سوی دهیاران بخش مرکزی شده افزود: توسعه اقتصادی روستاها باید از اولویت های کاری دهیاری ها در سال جاری باشد که در این خصوص شهرداریها و دهیاری ها از طرح های مبتنی بر ایجاد اشتغال و تولید در روستاها با ارائه تسهیلات به دهیاری ها حمایت خواهند کرد.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه  دهیاران باید از فرصت بدست آمده حداکثر بهره برای خدمت رسانی به مردم را ببرند اظهار کرد: باید همه قدر این موهبت را دانسته و در جهت محرومیت زدایی و توسعه روستاها با استفاده از همه ظرفیت ها تلاش کنند.

مسوول شورای زکات شهرستان میانه با توجه به اهمیت زکات و تاکید فراوان قرآن به پرداخت زکات گفت: در روایات و احادیث معصومین (ع) به برکت اموالی که زکات آنها پرداخت می شود اشاره شده است.

حجت الاسلام ابوالفضل مهدوی افزود: دهیاران بعنوان نماینده دولت در روستاها وظیفه شرعی و قانونی نسبت به فرهنگ سازی زکات دارند و فرماندار شهرستان بعنوان قائم مقام شورای زکات شهرستانو بخشداران عضو شورا می باشند.

وی اظهار کرد: دهیاران می توانند در اجرای پروژه های مذهبی مثل مسجد، غسالخانه و حسینیه و دیگر پروژه ها ی عمرانی از قبیل پل، راه روستایی، آبرسانی به روستاها و احداث مسکن فقرا و نیازمندان با دبیرخانه شورای زکات شهرستان به طور مستمر همکاری داشته باشند تا زکات جمع آوری شده در همان روستا برای عمران و آبادانی و رفع نیازهای روستائیان هزینه شود.

حجت الاسلام مهدوی از دهیاران خواست تا در توزیع گونی های زکات و نصب بنرهای تبلیغی زکات همکاری جدی با این دبیرخانه داشته باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *