ورود خودروهای آمریکایی به منطقه آزاد ارس ممنوع شد

به گزارش میانا به نقل از کلیبر خبر، محسن خادم عرب‌باغی گفت: واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به این منطقه هم ممنوع اعلام شده است.
وی اظهارکرد: براساس مقرراتی که مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کردند، به دلیل غیرضروری و ارز بر بودن این خودروها، ثبت سفارش آنها متوقف شده است.
در ابلاغیه مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور آمده است: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ کارگران با ایشان و تاکید معظم له بر جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی که می فرمایند:« خود آمریکایی ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ور شکستگی آمریکا خودرو وارد کنیم؟! مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می شود بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسائل انجام شود» مقتضی است در اجرای اوامر مقام معظم رهبری از ورود خودروهای سواری ساخت کشور مزبور به محدوده مناطق آزاد خودداری شود.
این نامه در تاریخ ۹ تیرماه سالجاری به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور ابلاغ شده است.
منطقه آزاد تجاری-صنعتی ارس در استان آذربایجان شرقی (شهرستان‌های جلفا، کلیبر و خداآفرین ) در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته است.
برای خودروهای وارداتی که قصد تردد در منطقهٔ آزاد ارس را داشته باشند، پلاک ویژه‌ای نصب می‌شود.
این پلاک، مختص خودروهای خارجی است که بدون پرداخت عوارض، وارد محدوده منطقه آزاد ارس شده و تا شعاع ۱۳۵ کیلومتری و مرکز استان (تبریز) امکان تردد دارند .
با شماره گذاری و صدور پلاک اختصاصی منطقه آزاد ارس کلیه «خودروهای سواری» با رعایت ضوابط ایمنی و زیست‌محیطی با کاربری «عمومی»، «باری» و «مسافربری» حداکثر ۲ سال و کلیه وسایط نقلیه «شخصی سواری» با حداکثر عمر ۱ سال می‌توانند در محدوده تعیین شده تردد کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *