مجوز پنجمین سمن مردم نهاد در شهرستان میانه صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حسن سلیمی بابیان اینکه یکی از اهداف دولت تدبیر و امید افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح کشور است، افزود: سپردن امورات جاری جامعه به خود مردم با تأسیس سمن در حوزه‌های مختلف ازجمله در بحث  خیریه، حوزه اجتماعی و فرهنگی و همچنین فعالیت‌های زیست‌محیطی یکی از سیاست‌های کلی و وظایف هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد می باشد.

سلیمی با اشاره به این موضوع که معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میانه با تشکیل جلسات هیئت نظارت به سه درخواست تأسیس سمن مجوز تأسیس داده است، اظهار داشت: یکی از این سمن‌ها به نام ” دوستداران میراث فرهنگی میانه” بعد از طی مراحل قانونی، توانست اولین مجوز را در بحث سازمان‌های مردم‌نهاد را در سال جاری صادر کند.

قابل‌ذکر است تعداد ۴ سمن از فرمانداری ویژه شهرستان میانه تاکنون موفق به اخذ مجوز شده‌اند که فعالیت‌ها به‌صورت مدام و مستمر ادامه دارد.

وی افزود: معاونت استانداری فرمانداری ویژه میانه آمادگی کامل خود را برای رسیدگی به درخواست‌ها و صدور مجوزهای لازم در این راستا اعلام می‌دارد.

سازمان مردم‌نهاد یا سمن ‌  NGO به سازمانی اشاره می‌کند که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌شود اما نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین فرد‌فرد مردم و قوای حاکم ایفا می‌کند.

بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد غیر انتفاعی هستند. بودجه این سازمان‌ها از طریق کمک‌های مردمی یا سازمان‌های دولتی تأمین می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *