رونق فضای قرآنی دغدغه ای همگانی/ آسیب های جامعه کنونی

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی صبح شنبه در همایش فعالان قرآنی پیامبر اعظم(ص) که در بیمارستان فوق تخصصی شهید محلاتی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: قرآن خوان گسترده الهی است که هر فرد باتوجه به ظرفیت خود از مفاهیم قرآن دریافت کرده و استفاده می کند و انس و عمل به قرآن برای استفاده بهتر از آموزه های آن امری ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز دغدغه همه رونق فضای قرآنی و تعمیق مفاهیم آن است، افزود: قرآن و علوم دینی اصل علم بوده و بقیه علوم فضل هستند چرا که قرآن هیچوقت باطل نشده و سخنی بالاتر از آن نمی آید در حالیکه بقیه علوم بر اساس ظن قوی بوده که مدام در حال تغییر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در پایان خاطر نشان شد: برای خوب شنیدن قرآن ایجاد آمادگی لازم است ولی اگر آن را خوب بشنویم ولی عامل به آن نباشیم در قلب نمی ماند و البته قرائت و حفظ نیز مهم و زینت است اما از آن زیباتر عمل به دستورات و استفاده از آموزه های قرآنی است که باید در کنار فعالیت خود به آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا

جدا کردن قرآن از اهل بیت(ع) آسیب امروز جامعه

حجت الاسلام مجتبی نظری از اساتید دانشگاه های تبریز نیز در این همایش گفت: قرآن با اهل بیت(ع) معنا می یابداما متاسفانه امروز آسیب جدی جامعه جدا کردن قرآن از اهل بیت(ع) است که این تلاش اقدامی انحرافی است چون ما قرآن را از غدیر گرفتیم و باید با عمل به آن امانت دار باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن دست داعشی ها، کاغذی بیش نبوده و قران واقعی، قرآنی است که در رفتار انسان نمود یابد، خاطر نشان شد: امانتداری واقعی در قبال قرآن عبارتست از ارتباط و عمل بیشتر به آن  و انس با قرآن مهم و تدبر به آن عقبه قرائت و انس است که موجب عامل بودن می شود.

حجت الاسلام مجتبی نظری از اساتید دانشگاه های تبریز

این استاد دانشگاه های تبریز قلب انسان را محل فرود و تاثیر مفاهیم قرآنی دانست و اظهار داشت: باید با عمل به قرآن و آموزه های آن همچون حضرت زهرا(س)، زینب(س) و ابوالفضل(ع) با علمداری از آن حفاظت و پاسداری کنیم و اگر جامعه ما جامعه قرآنی واقعی باشد، در خانه ها، بازار و جامعه دیگر خبری از برخی رفتارهای غیراخلاقی، بی اخلاقی و ربا دیده نخواهد شد.

پرویز اسدی رییس بیمارستان شهید محلاتی تبریز نیز در این همایش ائمه اطهار(ع) را کلید برخورداری و بهره گیری از آموزه های کتاب خدا و نهضت عاشورا را از مهمترین تجلی گاه های زیباترین معانی قرآن عنوان کرد و گفت: با توجه به احساس نیاز به فعالیت های قرآنی در این مجموعه تلاش داریم تا برنامه های این چنینی را برای کارکنان برگزار کنیم تا شاهد ارتقا معنوی آنها در کنار فعالیت کاری و شغلی باشیم که مطالعه عبرت های عاشورا در ماه محرم و صفر نیز در راستای این برنامه های معنوی و قرآنی صورت گرفت.

پرویز اسدی رییس بیمارستان شهید محلاتی تبریز

گفتنی است این همایش قرآنی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا و قاریان و حافظان برجسته آذربایجان شرقی و با معرفي و تجلیل از فعالان قرآنی و برگزیدگان مسابقه قرآن در خانه کارکنان بیمارستان شهید محلاتی تبریز برگزار شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *