داخلی اقتصادی
۰
 
کد مطلب: 460 |
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
وعده جدید حل اختلالات موبایلی/ همراه اولی‌ها یک ماه صبوری کنند
 
 

وزیر ارتباطات اینگونه اعلام کرده است که به مردم بشارت می‌دهیم اختلالات همراه اول ظرف یک ماه آینده برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از ایسنا، بیش از دو ماه از ورود اپراتورهای اول و دوم به عرصه ارائه اینترنت نسل سه یا ۳G می‌گذرد و طی این مدت به واسطه ارتقاء شبکه اپراتورها در موارد متعدد اختلالات و مشکلاتی برای مشترکان آنها ایجاد شده است.

در ابتدای ورود اپراتورها به این حوزه وزیر ارتباطات در پاسخ به پیگیریهای رسانه‌ها درباره اختلالات ایجاد شده، خاطرنشان کرد: این موضوع امری طبیعی است و لازم است مردم برای حل این مشکلات صبوری کنند.

از سوی دیگر معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیمه شهریور ماه دوره انجام تست‌های آزمایشی اپراتورها برای ورود به نسل ۳ را دارای مدتی حدود یک تا یک ماه و نیم اعلام کرده و خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص‌های فنی احصا نشده باشند پروانه نسل۳ صادر نخواهد شد.

بر این اساس به نظر می‌رسید تا پایان مهر ماه اختلالات مشترکان برطرف شود اما همچنان در مواردی مشترکان موبایل با کاستیهایی مواجهند و از سوی دیگر هنوز پروانه رسمی ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی به اپراتور اول کشور ارائه نشده است.

وزیر ارتباطات در صحبتهای اخیر خود در پاسخ به پیگیریهای خبرنگاران درباره اختلالات موبایلی خاطرنشان کرد: این اختلالات مربوط به هر سه اپراتور نمی‌شود و تنها همراه اول است که چنین مشکلی دارد که آن هم به دلیل گستردگی شبکه و تجهیزات زیادی است که به این اپراتور تعلق دارد.

محمود واعظی در عین حال گفت: با توجه به این که شبکه این اپراتور به نسبت گسترده‌تر است و تجهیزات بیشتری دارد برای ارتقای آن طبیعتا زمان بیشتری نیاز است.

وی ادامه داد: اگر برای ورود به نسل سه این امکان فراهم بود که اپراتورها یک ماه سرویس‌های خود را تعطیل کنند تا بتوانند تجهیزات مورد نظر خود را نصب کنند فعالیت ارتقای آنها به سرعت انجام می‌شد اما عملا چنین کاری میسر نیست و اپراتورها به ناچار باید عملیات ارتقای شبکه خود را به طور شبانه انجام دهند.

واعظی همچنین عنوان کرد: در این زمینه حق را به مردم می دهم و قبول دارم که آنها با مشکلاتی مواجه شده‌اند اما این بشارت را می دهم که هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا ظرف یک ماه آینده این مشکل برطرف شود.

با این حساب باید اگر بر اساس اظهارات وزیر ارتباطات باید انتظار داشت تا مشکلات مشترکان در این خصوص نهایتا تا نیمه آذر ماه به پایان رسیده و اختلالات آنها برطرف شود.

انتهای پیام/گ

 
 
 
 

نظر شما در مورد این مطلب