کشورهای مدعی حقوق بشر ، پای مال کنندگان اصلی آن هستند / رنگین پوست ها در آمریکا جایگاهی ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا : حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه 14 آذر 93 در جمع پرشور نمازگزاران با تبریک روز یکشنبه بعنوان ، روز دانشجو از بصیرت و آکاهی این قشر در طول مسیر جاودانه انقلاب یاد کرد و افزود : دانشجویان کشور در مقاطع حساس و تاریخی همچون کودتای 28 مرداد و حماسه 13 آبان ثابت کرده اند که همیشه در مقابل مبارزه با فساد و اشرافی گری و عمل به فرمایشات بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و  مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) پیشرو و پیشگام بوده اند .

امام جمعه میانه همچنین با اشاره به روز چهارشنبه 19 آذر بعنوان ، هفته پژوهش با بیان این موضوع که آموزش های مراکز علمی کشور باید مبتنی بر پژوهش باشند ،اظهار داشت : همانطور که سیاست اعلام شده از سوی وزیر جدید علوم کشور ، در راستای آموزش نسل سوم بر پایه پژوهش اعلام شد ، اقدامات عملی در این راستا می تواند گامی بزرگ در جهت رفع مشکلات کشور در حوزه بیکاری و اقتصاد باشد .

وی همچنین با اشاره به نامگذاری این روز بعنوان  روز جهانی حقوق بشر خاطرنشان کرد : ملت جمهوری اسلامی ایران از این روز خاطره خوشی ندارند ، زیرا مدعیان کنونی حقوق بشر در دنیا  بزرگ ترین پای مال کنندگان آن نیز می باشند .

حامدی ، ضمن محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری توسط کشورهای سلطه خواه جهان در کشتار مردم بی دفاع فلسطین ، به اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا در قبال مردم سیاه پوست این کشور اشاره کرد و اظهار داشت : رنگین پوست ها در کشوری مثل آمریکا که خود مدعی حقوق بشر است جایگاهی ندارند و تنها 461 مورد کشته ،بنا به آمار  این کشور زیر شکنجه و ضرب و شتم پلیس جان خود را از دست داده اند .

وی به دیدگاه تبعیض آمیز برخی کشورهای غربی در مواجهه با هنجار های اجتماعی اشاره کرد و گفت : استفاده از ابزار شکنجه و افزایش روز افزون زندان های مخوف در سراسر دنیا تنها بخشی از نفاوت در گفتار و عمل این مدعیان به ظاهر حقوق  بشری است .

خطیب جمعه میانه همچنین یاد و خاطره آیت الله دست غیب در روز سالروز شهادت این شهید محراب مصادف با پنجشنبه 20 آذر را گرامی داشت .

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با درخواست از تمامی همشریان ،نسبت به رعایت الگوی مصرف گاز طبیعی با توجه به نزدیکی به ایام سرما ، به  بالا بودن رتبه جهانی مصرف کشور جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره کرد و افزود : استاندار نبودن وسایل گاز سوز در کشور عاملی است که مسئولین به آن توجه جدی داشته باشند و در کنار آن مردم با عمل به تکالیف الهی که همانا پرهیز از اسراف است به مشکل رفع کمبود و قطعی گاز در مناطقع محرم یاری رسانند .

 

خبرنگار : امید کوهی 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *