فرماندار:بیش از نیمی از ساکنان کفتار دره شناسنامه ندارند/رئیس اداره ثبت احوال:اقدام لازم را برای صدور شناسنامه ساکنان کفتار دره انجام می‌دهیم

به گزارش میانا به نقل از دانا،  چند روزی است پیرو خبر های منتشر شده در بعضی از سایت های خبری مبنی بر زندگی سخت و غیر قابل تحمل خانواده ای در روستایی در حاشیه شهرستان دماوند پیگیری های متعددی از جانب مسئولان و همچنین خبرنگاران اتفاق افتاده است.

 

شنیدن اخبار زندگی سخت و دشوار دو خانواده در منطقه کفتار دره ما را به این وا داشت تا با تحقیق در سایت ها و گفتگو با مسئولین چند و چون این قضیه را بدست بیاوریم.

 

این که وجود چنین منطقه ای و  شرایط دشوار زندگی  صحت دارد یا نه را میتوان از آنجا پیدا کرد که پیگیری متعدد خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی سندی بر صحت این قضیه و وجود مشکلات عدیده اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی برای این افراد است.

kaftal dare (25)

 

محرومیت ساکنین کفتار دره به حدی است که متاسفانه از حد اقل امکانات برخوردار نیستند تا جایی که بعضی از این افراد به خاطر نبود تعاملات اجتماعی نتوانسته اند ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند.

 

نبود امکانات رفاهی اولیه یک زندگی ساده که اعم از آب سالم،برق،گاز و خیلی چیزهای دیگر که از این خانواده سلب شده قلب هر انسان را که ذره ای از  شم انسانیت برده را جریحه دار میکند.نداشتن حتی یک سند برای نشان دادن از هویت مثل شناسنامه و یا یک یارانه نا چیز انسان به تعجب وا می دارد.

 

به تب و تاب افتادن مسئولین ذی ربط که به هر نحوی به این قضیه مربوط هستند و در رابطه با این موضوع کوتاهی کرده اند سندی دیگری بر صحت این اتفاق نادر در کشور است.

kaftal dare (18)

 

مسئولینی که باعث هرچه بغرنج تر شدن وضعیت معیشتی و زندگی این دوخانواده شدند و به قول معروف پایشان گیر این قضیه است همه شان تازه به این فکر افتادند که رسیدگی به این دو خانوار که با شرایط بسیار بدی دست و پنجه نرم میکنند وظیفه آنها است.

 

kaftal dare (15)

فرمانداران،نمایندگان مجلس،بخشداران و دیگر مسئولین خیلی دیر به این فکر افتاده اند که باری که به دوش میکشند با نا رضایتی حتی یک نفر که به گردن آنها حق دارند به مقصد نخواهد رسید.

 

در همین رابطه محمودی فر فرماندار دماوند در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت:در کفتار دره دو خانواده سکونت دارند که مشکل اقتصادی متوجه آنها نیست.

 

وی افزود:در یکی از خانواده ها پدر و مادر شناسنامه دارند ولی برای فرزندانشان در این رابطه اقدامی نکردند،اعضای خانواده ۹ نفر هستند که فقط پدر و مادر خانواده شناسنامه دارند.

 

وی در رابطه با پیگیری برای حل این موضوع گفت:بنده بخشدار را به این منطقه فرستادم تا مسائل مربوط به این افراد پیگیری کند.

 

محمودی در پایان گفت:کلا در این منطقه دو خانواده سکونت دارند که جمعیتشان ۱۳ نفر است.

 

همچنین امیر ملک رئیس اداره ثبت احوال دماوند در این رابطه به خبرنگار دانا گفت:در کفتار دره یک خانواده وجود داشت که پدر مادر دارای شناسنامه و بچه هایشان محروم از شناسنامه هستند و حتی حاضر نیستند برای انجام امور اداری به شهر بیایند.

 

وی در خصوص حل این مشکل گفت: وقتی ما متوجه این موضوع شدیم همکارانمان را به منطقه فرستادیم و اسامی آنها را گرفتیم و ان شاءالله  برای صدور شناسنامه جهت این افراد اقدامات لازم  را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *