پیام مراسم تشییع ۱۷۵ شهید غواص تن ندادن به ذلت و خواری در مقابل استکبار بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا: حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه ۲۹ خرداد ماه ۹۴، در جمع پرشور نماز گزاران در محل مسجد جامع این شهر با اشاره به سیره عملی و مکارم اخلاقی حضرت علی (ع) و توصیه در راستای احیای حق از طریق راه قانونی و حقوقی و دوری از هیاهو و جنجال در هنگام بروز اتفاقات و حوادث در سطح جامعه، افزود: عجله در ملامت و سرزنش دیگران کار پسندیده ای نیست و این موضوع بر رفتار قضات نسبت به مراجعین نیز صدق می کند.

امام جمعه میانه با بیان اینکه مسوولین دستگاه های قضا و بخصوص قضات با عامه مردم تفاوت دارند و باید با صبر و حوصله تمام، علی رغم مشغله کاری زیاد با عدالت گره از مشکلات و اختلافات مراجعین باز کنند.

خطیب جمعه میانه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که لحظه به لحظه ماه مبارک رمضان با ارزش و با عظمت است، اظهار داشت: مسلمانان باید با بجا آوردن ادعیه و اذکار ماه مبارک رمضان از پاداش و معامله سودمند این ماه بهره لازم را ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی به اهمیت احسان و نذری ها بصورت هدفمند در بین اقشار نیازمند تاکید کرد و افزود: احسانات نباید الزاماً به صورت طعام باشد و بیماران خاص که نیازمند آنی دارو و درمان می باشد نیز باید مورد توجه و اولیت افراد نیکو کار قرار گیردند.

امام جمعه میانه همچنین بر لزوم حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در جامعه و برخورد مامورین نیروی انتظامی با روزه خواران درملاء عام تاکید کرد.

حجت الاسلام والسملیمن حامدی با اشاره به هشتمین دور از مذاکرات هسته ای و تقدیر و تشکر از مواضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به رعایت خطوط قرمز در این مذاکرات و با بیان این موضوع که جمهوری اسلامی ایران تا کنون انعطاف لازم را در مقابل کشورهای مذاکره کننده نشان داده است، افزود: برخی حرکات زشت و زننده مانند جاسوسی از مذاکرات چهره واقعی کشورهای غربی را نمایان کرد.

شییع پیکر ۱۷۵ شهید غواص عملیات کربلای ۴ و ۱۰۰ شهید گمنام در شهر تهران، از این اقدام ملت به عنوان جوشش و حرکت خاصی در کشور یاد کرد و افزود: پیام ملت عاشورایی این تشییع که با حضور تمامی اقشار و سلایق همراه بود، وفاق جمعی و ایستادگی پای جان در راه ولایت و تن به ذلت و خواری در مقابل استکبار جهانی بود.

خطیب جمعه میانه با اشاره به ادامه تهاجم آل سعود به کشور یمن؛ اظهار داشت: سران این رژیم بوی از انسانیت و اسلام نبرده اند و حتی حرمت ماه های حرام را نیز نگه نمی دارند.

امام جمعه همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در ۳۱ خرداد، و همچنین سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ مصادف با ۱ تیر سال ۹۴ را گرامیداشت.

حامدی همچنین با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طی روز گذشته، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سرهنگ خشتگر در طول ۳۰ ماه خدمت به مردم شریف شهرستان میانه، برای موفقیت سرهنگ شعفی فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان آروزی توفیق و موفقیت کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *