هشتمین اهدای عضو در هشتمین روز بهاری

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، زینب موسوی اهل کرج به علت تومور مغزی دچار مرگ مغزی شد و امروز هشتم فروردین در بیمارستان مسیح دانشوری (دارآباد) اعضا بدن خود را اهدا کرد.

فاطمه قیدی مسوول روابط عمومی واحد پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت : همچنین صبح امروز نوجوان دیگری به نام آرمین دستجردی ، اهل تهران که به علت پارگی عروق مغزی دچار مرگ مغزی شده بود ، عضو کبد ، کلیه و نسوج خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

قیدی از اهدای عضو خانم ۶۳ ساله ملایری به نام فاطمه زارع داویجانی نیز خبر داد که وی به علت فشار خون بالا دچار ضایعه مغزی شده بود. این اهدای عضو نیز امروز در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد و مرحوم زارع داویجانی عضو کبد و کلیه خود را به بیماران نیازمند اهدا کرد.

به گزارش ایرنا ، در ششمین روز از نوروز امسال در این بیمارستان دو اهدای عضو انجام شد که مرحوم مسیح الله محمدی ۳۹ ساله از همدان و مرحوم علی محمد حسنی ۵۴ ساله از تهران، دو بیمار مبتلا به مرگ مغزی بودند که اعضا بدن خود را اهدا کردند.

براساس این گزارش بیمارستان مسیح دانشوری تا روز پنجم عید نیز سه اهدای عضو را به نظاره نشست.

نخستین مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در این بیمارستان در دومین روز سال از مرحوم مهران هادی لو ، نوجوان ۱۶ ساله اهل روستای رزن همدان بود که این نوجوان ، کبد ، کلیه و نسوج خود را اهدا کرد.

ضمن اینکه روز پنجم نوروز مرحوم ابوالفضل کرمی ۵۶ ساله اهل الیگودرز ، کبد ، کلیه و نسوج بدن خود را اهدا کرد .

ناگفته نماند که مورد دیگری از مرگ مغزی منجر به اهدای عضو نیز رخ داد اما خانواده آن مرحوم حاضر به افشای نام وی نشدند و ترجیح دادند در سکوت این اقدام خداپسندانه و انساندوستانه صورت گیرد.

در مرگ مغزی، خون رسانی به مغز متوقف می شود و اکسیژن رسانی به آن انجام نمی گیرد. اگرچه پس از مرگ مغزی اعضای دیگر از جمله قلب، کبد و کلیه ها هنوز دارای عملکرد هستند اما به تدریج در طی چند روز آینده، از کار خواهد افتاد.

بیمار مرگ مغزی، صحبت نمی کند، نمی بیند، به هیچ یک از تحریکات خارجی پاسخی نمی دهد و بدون استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی قادر به تنفس نخواهد بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. مدرسه احمدی روشن

    سلام خانم زینب موسوی دوست بسیار مهربارن من بود در مدرسه احمدی روشن در جاده ملارد او فقط به علت اینکه دکتر ها بیماری او را تشخیص ندادند جان سپرد اخرین دکتری که رفت به او گفتند که از اعصاب است از استرس دکتر های قبلی به او گفتند که از معده است با اینکه او توضیح داده بود سرش خیلی درد میکند و چشمانش سیاهی میرو و کلی دکتر رفته از سر او عکس گرفته نشد من از مسیولین  خواهش میکنم رسیدگی کنند و از خانواده وی بپرسند که چه دکتر هایی رفته ان دکتر ها لیاقت پزشکی را ندارند من از افرادی که از این سایت دیدن میکنند تقاظا دارم که چند صلوات فرستاده و ثوابش را به ان مرحوم بدهند و این خواهش را دارم که برای وی فاتحه ایی نیز بخوانند با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *