چند خبر کوتاه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، در این خبر موری بر چن خبر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه خواهیم داشت :

برپایی نمایشگاه کتاب در سما واحد میانه

به همت حوزه معاونت سما و كتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ، نمایشگاه کتاب با عناوین مختلف در محل سالن همکف آموزشکده برپا گردید. در این نمایشگاه کتابهای فرهنگی، دینی و اخلاقی، مذهبی، تخصصی و آموزشی، درسی، نرم افزارهای آموزشی و کاربردی و لوازم التحریر وجود دارد. این نمایشگاه از تاریخ 21 آبان لغابت 8 آذرماه 93 برای بازدید دانشجویان و دانش آموزان دایر می باشد. علاقمندان و متقاضیان می توانند با 30 درصد تخفیف کتاب های مورد نظر خود را از این نمایشگاه تهیه نمایند.

برگزاری کارگاه علمی – پژوهشی PCR در واحد میانه

از سوی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه دومین کارگاه علمی پژوهشی و آموزشی از سری کارگاه های مولکولی با عنوان ” کارگاه آموزشی استخراج DNA، PCR و الکتروفورز ژل آگارز ” در محل آزمایشگاه بیوتکنولوژی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه برگزار گردید. دکتر علی فرامرزی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی میانه با بیان این مطلب گفت: این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی با حضور دانشجویانی از داخل و خارج واحد تشکیل و توسط دکتر ناصر محبعلی پور عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی تدریس شد. وی به عناوین این کارگاه آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با روش های استخراج DNA از بافت گیاهی و حیوانی، استخراج DNA، آشنایی با نشانگرهای DNA و PCR، انجام PCR، مبانی الکتروفورز و جداسازی قطعات  DNAو مشاهده محصولات PCR بر روی ژل آگارز از جمله عناوین مهم این دوره بود. وی خاطر نشان کرد: واکنش زنجیره ای پلیمراز(PCR) امروزه در اکثر آزمایشگاه های تشخیصی و تحقیقاتی در مواردی مثل شناسایی و جداسازی ژن ها، کلونینگ، طبقه بندی و شناسایی موجودات زنده، تشخیص بیماری های ژنتیکی و پزشکی قانونی و تعیین هویت کاربرد دارد. فرامرزی تاکید کرد: با توجه به این موضوع مطالب این کارگاه برای تمامی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های پزشکی، زیست شناسی، علوم آزمایشگاهی، بیوتکنولوژی و کشاورزی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین افرادی که به مباحث بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک علاقه مند بوده، مفید می باشد.  در پایان این کارگاه آموزشی، به شرکت کنندگان گواهی نامه شرکت در دوره اعطاء گردید.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در یادواره شهدای دانشجوی واحد میانه: امروزه عزت و سربلندی کشور متعلق به شهداست

 

حجت الاسلام سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا
حجت الاسلام سرایی نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام سرایی گفت: در یک مقطعی از این کشور، انقلابی رخ داد که سرویس های بزرگ جاسوسی دنیا هم نتوانستند ظهور و بروز انقلاب را تشخیص دهند و انواع تهدیدها و توطئه ها بر علیه ایران اسلامی از سوی دشمنان شروع شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در مراسم یادوراه شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه که به همت حوزه بسیج دانشجویی و با همکاری دفترفرهنگ اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار گردید اظهار کرد: دشمنان انقلاب، یکی از توطئه ها و تهدیداتی که آن زمان برای کشور ما ترسیم کردند، جنگ نابرابر و تحمیلی هشت سال دفاع مقدس بود. وی افزود: ما دفاعی را شروع کردیم که در تاریخ جهان ثبت شد. دشمن با تمام امکانات عالم که در اختیارش گذاشته بودند و همه جانبه حمایت می کردند، به جنگ علیه ما پرداخت و در مقابل ما قرار گرفت. دشمن آمده بود که بماند نه اینکه برود. سخنران مراسم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز وظیفه سنگین و برزگی که شیعیان دارند، رسالت کربلاست. و این آرامش، عزت و سربلندی که در کشور ماست، متعلق به شهداست و همه ما باید به آن باور داشته باشیم. حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی با دست خالی مبارزه کرد، وارد میدان جنگ شد و نهراسید اذعان کرد: جوانان غیور این مملکت، چه حماسه هایی نیافریدند، چه فداکاری ها و ایثارگری هایی نکردند، اگر این شهدا در کربلا بودند امام حسین(ع) را تنها نمی گذاشتند. این مقام مسئول ترویج شیعه بی هویت در شبکه های انگلیسی را بی ارزش خواند و تاکید کرد: امروزه شبکه های تلویزیونی انگلیس به ترویج شیعه بی هویت علیه امام حسین(ع) و غیره و همچنین ترویج فرهنگ قمه زنی دامن می زند و تبلیغات گسترده ای در این مورد انجام می دهد تا ایمان و اعتقادات ما مسلمانان را سست کند. وی افزود: آنها می دانند که این شیعه علی(ع) پشتوانه ای به نام عاشورا دارد و تا این پشتوانه هست نمی توانند بر اعتقادات ما رخنه کنند و می گویند که اینها حسین(ع) را دارند و این ملاک اصلی ماست. نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا خاطر نشان کرد: در آن مکتبی که شهادت و عشق به خدا هست، آنجا اسارت، ذلت و خواری وجود نخواهد داشت. سرایی در پایان سخنان خود گفت: شهیدان مظلومانه جان دادند تا ما در امنیت و آرامش باشیم و وظیفه ماهم عمل کردن به رسالت آنها از جمله عمل کردن به وصیتشان، اسلام خواهی، آرمان خواهی و مبارزه با ظلم می باشد. در ادامه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، شهدا را بهترین الگو برای جوانان مملکت دانست و بیان کرد: حداقل وظیفه ای که ما در مقابل این شهدا داریم اینست که همیشه یاد و خاطره این عزیزان جان بر کف را گرامی بداریم. زیرا شهدا با تأسی از اعمال و رفتار امام حسین(ع) با خدای خود معامله نمودند. دکتر سلمانپور در ادامه افزود: امروزه پیشرفت هایی که ایران اسلامی در سطوح ملی و بین المللی کسب کرده، مرهون مجاهدتها و رشادتهای شهیدان انقلاب بوده است. وی تاکید کرد: شما جوانان و دانشجویان عزیز، باید از دلاوری ها، شجاعت ها و فداکاری های شهدا درس بگیرید و آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. چون که شهیدان بهترین الگوی ما هستند. رییس واحد میانه شهدا را خوشبخت ترین و سعادت مندترین انسان های روی زمین خواند و اظهار کرد: شهیدان نمرده اند، بلکه آنها زنده اند و پیش پروردگار خود روزی می خورند و خود را به خداوند متعال وقف کرده اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *