پیش بازی تراکتور – نسف قارشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از سرویس ورزشی زیتون/چشمان پرشورها اینبار بازیهای تراکتور را در قاب لیگ قهرمانان آسیا تماشا خواهند کرد.تراکتور طی دو سال گذشته هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت که نتوانسته بود از مرحله گروهی گذر کند .شاید عدم تجربه کافی در لیگ قهرمانان را بتوان عمده ترین دلیل نتیجه گیری ضعیف تراکتور عنوان کرد.اما امروز تراکتور در لیگ قهرمانان از تجربه کافی برخوردار است حداقل در قیاس با حریف ازبک خود از تجربه بیشتری در این بازیها بهره می برد.چرا که تیم نسف قارشی تنها یکبار در لیگ قهرمانان حضور داشته است.البته سال گذشته هم این شانس را داشت که به مرحله گروهی صعود کند اما در مرحله پلی آف مغلوب حرف قطری خود شد.

 

سرعت دادن به بازی؛ این راه حل بازی فرداست

تیم ازبک طبیعتاً از لحاظ بدنی و فیزیکی از تراکتور سر خواهد بود.آنها همیشه در جنگهای تن به تن برنده بوده اند چون ساختار بدنی ازبکها ساختار قوی و مستحکمی است این اصل را می توان در بازیهای ملی ازبکها نیز مشاهده کرد.ازبکها همواره به قوای بدنی خود تکیه دارند که علاج گریز از قدرت بدنی حریف، سرعت دادن به بازی و امتناع از تک روی های بیهوده است.سرعت دادن به بازی جزوساختارهای تیمی تراکتور در فصل جاری بوده چه با خطیبی و چه با تونی.لذا تراکتور میتواند روی بازی سرعتی و تک ضرب خود تکیه کند.

 

البته بدیهی است که ابزار این امر را نیز در اختیار دارد.شاهین ثاقبی،سامان نریمان جهان و فرشاد احمد زاده می توانند به بازی سرعت دهند.مهاجم نوک تراکتور یعنی ادینهو هم یک بازیکن سرعتی و تمام عیاری است که در صورت تغذیه مناسب از سوی هافبکها می تواند برای تراکتور شادی آفرین باشد.

 

 

از بازی تاخیری حذر باید کرد

بازی تاخیری در مقابل ازبکها نتیجه بخش نخواهد بود هرچند تراکتور میهمان باشد.ازبکها درست بمانند آلمانها کاملاً با حوصله بازی میکنند عجله ای هم برای پیش افتادن از حریف ندارند و فوتبال را کاملاً حساب شده بازی میکنند.

 

مهمترین نقش را فردا کیانی و آندو تیموریان بر عهده دارند.اگر کمربند میانی تراکتور نفوذ ناپذیر باشد مهره های تهاجمی و سرعتی تراکتور با فراغ بال توپ را به چرخش درخواهند آورد.توپهای بلند و زمینی آندو پشت مدافعین هم میتواند برای تراکتور مفید باشد.چه اینکه در بازیهای انتخابی جام جهانی هم کیروش از این حربه برای رسیدن به گل استفاده کرد.

 

بزرگترین علامت سئوال بازی مقابل نسف قارشی،درون دروازه خواهد بود.تونی به کدامیک از دروازه بانان ناآماده خود اعتماد می کند؟حامد لک یا عیسی اندوی؟

 

 

در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، تونی به لک اعتماد کرد شاید روز چهارشنبه هم همین اتفاق بیفتد.

 

با غرور بازی کنید فقط همین!

اما مهترین نکته که پیامی است به بازیکنان تراکتور.امسال سومین سال حضور تراکتور در لیگ قهرمانان آسیاست.هیچ کس انتظار قهرمانی در این مسابقات را ندارد اما همه انتظار دارند تراکتور خوب بازی کند مردانه بازی کند و نشانی از خمودگی و بی حسی در تیم نباشد.وقتی تیم قدم در مستطیل سبز می گذارد باید حس غرور را به تماشاگر انتقال دهد مهمترین ابزار پیروزی همین است.اگر همه ابزار فنی تیم آماده باشد اما تیم نخواهد فعل خواستن را صرف کند نتیجه حاصل نخواهد شد. مورینیو جمله زیبایی در مورد رافا بنیتز دارد که شاید برای انتقال مفهوم جملات بالا موثرین راه باشد.مورینیو وقتی بنیتز بعد از سه سال در لیورپول نتیجه نگرفت، گفت«رافا بنیتس سه سال است هیچ جامی نگرفته اما نمی خواهد از لیورپول جدا شود. یعنی او واقعا غرور ندارد؟!»

 

اکنون بعد از سه سال حضور در لیگ قهرمانان، هواداران تراکتور انتظار دارند این تیم خوب بازی کند با غرور بازی کند فقط همین!

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *