روزانه 250 میلیون لیتر فرآورده نفتی در ایران مصرف می شود

به گزارش میانا به نقل از ایرنا، 'منصور ریاحی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون در بخش توزیع و مصرف بنزین، روزانه 70میلیون لیتر بنزین توزیع و مصرف می شود که این میزان در مقایسه با پارسال 2 درصد رشد داشته است.

وی از توزیع و مصرف روزانه 101میلون لیتر نفت گاز(گازوئیل) در کشور خبرداد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 3 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: روزانه 11میلون لیتر گاز ال پی جی نیز در کشور مصرف می شود که این میزان مصرف رشد 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

ریاحی افزود: نفت سفید نیز روزانه 10 میلیون لیتر در کشور مصرف می شود که این میزان نسبت به پارسال 15درصد کاهش داشته است.

وی از مصرف و توزیع 38 میلیون لیتر نفت کوره در کشور خبرداد و گفت: این میزان نسبت به پارسال 28درصد کاهش داشته است.

قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: روزانه 19 تا 20 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی نیز در کشور مصرف می شود.

***صادرات سوخت مایع، سال آینده افزایش پیدا می کند***

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از افزایش صادرات سوخت مایع و صادرات بانکرینگ (سوخت رسانی در آبهای بین المللی) و سوآپ از سال آینده خبر داد.

ریاحی همچنین از تامین سوخت گاز برای نیروگاه ها بعنوان یکی از سیاست های کلان کشور خبرداد و گفت: سال گذشته مصرف گاز در نیروگاه ها بدلیل مشکلات تولیدات گازی، میزان پایینی داشت که با سیاست های اخیر وزارتخانه و تلاش وزیر و شرکت ملی نفت، این میزان امسال افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص ماده 25 قانون اصلاح مصرف انرژی در زمینه کاهش سوخت مایع در نیروگاه ها گفت: بدلیل ملاحظات زیست محیطی در نیروگاه ها از سوخت مایع کمتری استفاده و تامین سوخت گاز برای این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با این تغییر الگوی مصرف، روزانه 105میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه های کشور مصرف می شود که حدود 40 میلیون لیتر سرفه جویی در مصرف سوخت مایع شامل نفت گاز و نفت کوره را در پی داشته است.

وی اظهار کرد: با این رویکرد شرکت گاز توانسته نسبت به سال گذشته 37درصد به نیروگاه ها گاز بیشتری تزریق کند.

ریاحی افزود: با این میزان صرفه جویی در مصرف سوخت مایع، مازاد نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید خواهیم داشت و می توان میزان صادرات سوخت مایع را افزایش داد.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از توسعه جایگاه های مرزی سوخت در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با افزایش تعداد این جایگاه ها، میزان فروش مرزی سوخت به کشورهای همسایه افزایش می یابد.

ریاحی اظهار کرد:هم اکنون 25 تا 30 جایگاه مرزی سوخت در کشور فعال است.

وی گفت: یکی از رویکردهای ماده 25 قانون اصلاح مصرف انرژی، کیفی سازی فرآورده هاست که براساس تاکید دولت تا پایان سال 95 پالایشگاه های کشور بحث کیفی سازی محصولات را اجرا و با استانداردهای 'یورو چهار' همخوانی پیدا می کنند.

ریاحی اظهار کرد: بحث کیفی سازی فرآورده ها با پیگیری معاون وزیر در بخش پالایش و پخش دنبال می شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *