126 میلیون شماره ملی در سامانه ثبت احوال به ثبت رسیده است

به گزارش ميانا به نقل از ايرنا، علی جعفری آذر روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در همین مدت در استان بیش از 9 میلیون سند ولادت و فوت الکترونیکی شده است، افزود: در زمان حاضر امکان ارایه خدمات ثبت احوال برای مردم بدون در نظر گرفتن محل زندگی در هر نقطه از کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در استان سه میلیون شناسنامه طرح قدیم در دست مردم وجود دارد، گفت: برای 500 هزار نفر در استان شناسنامه جدید صادر شده است.

جعفری آذر از صدور 55 هزار کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و افزود: کارت های ملی فعلی که در دست مردم هستند، تا پایان سال 1394 اعتبار دارند.

وی صدور کارت هوشمند ملی را از مهمترین پروژه های در دست اجرای ثبت احوال اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح دولت الکترونیک در کشور محقق می شود.

وی با اعلام اینکه 33 درصد خانوارها در استان تک فرزند یا فرزندی ندارند، افزود: میانگین سن ازدواج در پسران 28 سال و در دختران 24 سال است.

استان آذربایجان شرقی یکی از استان های 31 گانه جمهوری اسلامی و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیهٔ شمال غربی ایران محسوب می شود که از شمال به جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، از غرب و جنوب غرب به استان آذربایجان غربی، از شرق به استان اردبیل و از جنوب شرق به استان زنجان محدود شده است.

وسعت این استان 45 هزارو491 کیلومتر مربع است که از این جهت یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود.

مرکز آذربایجان شرقی کلان شهر تبریز است و از شهرهای مهم و اقماری آن می توان به مرند، مراغه، میانه اشاره کرد.

برپایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 خورشیدی، جمعیت این استان سه میلیون و 724 هزار و 620 نفر بوده که حدود پنج درصد جمعیت ایران را به خود اختصاص داده است.

در سرشماری همین سال، کلانشهر تبریز با یک میلیون و 695 هزارو 94 نفر پرجمعیت ترین و چاراویماق با 32 هزار و 745 نفر کم جمعیت ترین شهر استان آذربایجان شرقی بوده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *