احقاق حقوق شهروندی و معاضدت قضایی با بهره گیری از ظرفیت نمایندگی وکلا در شهرستان تسهیل می شود

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، محمدرضا مشایخی در آیین افتتاح دفتر نمایندگی کانون وکلای دادگستری شهرستان میانه هدف از افتتاح این نمایندگی را تسهیل امور اداری وکلا، برگزاری کلاسهای آموزشی در جهت پیشرفت علمی و عملی آنها عنوان کرده افزود: خوشبختانه وکلای شهرستان توانسته اند به صورت انسجام یافته به زیر مجموعه های خود و خارج از تشکیلات خود  با موضوع مهم معاضدت قضایی ارائه خدمت کنند.

 

وی معاضدت قضایی را توفیق بزرگی در راستای خدمت به مردم عنوان نموده بر ضرورت جنبه نظارتی برای هر صنف تاکید کرده افزود: تشکیلات وکلا در این شهرستان به صورت نظام مند و قانونی بر رسالت وکلا که از طریق ساز و کارهای تدوین شده در هر جامعه و حکومتی از جمله در نظام جمهوری اسلامی ایران که حکومتی بر مبنای قانون اسلامی – مدنی است نظارت خواهد نمود.

 

مشایخی ایجاد نمایندگی کانون وکلا را ظرفیت بزرگی برای شهرستان میانه ذکر کرده گفت: این شهرستان بعنوان وسیعترین شهرستان شمال غرب کشور دارای فرصتها و مزیتهای بسیاری است که در کنار آن مناقشاتی نیز بوجود می آید و دفتر نمایندگی وکلای شهرستان می تواند در کنار دستگاه قضایی شهرستان سبب رفع این مناقشات و ارائه خدمت بیشتر به مردم شود.

 

فرماندار ویژه میانه اضافه کرد: درست است که دستگاه قضایی و کانون وکلای دادگستری جدای از هم هستند اما لازم و ملزوم هم و تکمیل کننده یکدیگر می باشند.

 

وی در ادامه هدف اصلی کانون وکلا بعنوان شخصیت حقوقی برآمده از توده مردم را آشنایی مردم با حق و حقوق خود، برپایی عدالت و احقاق حقوم عامه برشمرده برای تحقق این امر با حمایت و همراهی دستگاههای اجرایی شهرستان اعلام آمادگی کرد.

 

گفتنی است دفترنمایندگی کانون وکلای شهرستان با حضور فرماندار ویژه شهرستان میانه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه میانه، شربیانی نایب رییس کانون وکلا و هیئت مدیره کانون وکلای استان آذربایجان شرقی، جمعی از اعضای شورای اداری و شورای تامین شهرستان با ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد .

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *