از مکمل های طبیعی بهاری غافل نشوید!

به گزارش میانا به نقل از طبیب من، در فصل بهار معمولا با تغییر در شرایط آب و هوایی، مزاج و خلق و خوی افراد هم نیز تغییر می کند و در ادامه قصد داریم به معرفی مواد غذایی بپردازیم که در فصل بهار ضامن سلامتی شما هستند.

گردو

هر فصل غذاها و میوه های خاص خودش را دارد که برای بدن مفید هستند. با آمدن فصل بهار و تغییرات آب و هوایی، تغییراتی هم در خل و خوی افراد ایجاد می شود. گردو شامل تریپتوفان که یک آمینواسید مورد نیاز بدن برای ساخت هورمون سروتونین است. بسیاری از تحقیقات نشان داده که کمبود سروتونین ممکن است بر خلق و خو تاثیر داشته و منجر به بروز افسردگی، وسواس، اضطراب، هراس و خشم بیش از حد می گردد.

مارچوبه

ویتامین B9 که بیشتر تحت عنوان فولات یا فولیک اسید شناخته می‌شود در بسیاری از مواد غذایی مثل سبزیجات، غلات، گوشت و میوه یافت می‌شود. مارچوبه منبع غنی این ویتامین است. فولات برای اختلال در متابولیسم انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند دوپامین و سروتونین و نوراپی بسیار مهم است. همه این انتقال دهنده های عصبی برای خل و خوی هستند. یک فنجان مارچوبه پخته شده را با ماکارانی مخلوط کرده و یک وعده غذایی مناسب فصل بهار تهیه کنید.

سیر بهاره

سیر در فصل بهار از جمله گیاهانی است که در کاهش وزن به شما کمک فراوانی می کند. آلیسین موجود در سیر شما را از پرخوری با تحریک احساس سیری در مغز حفظ می کند. سیر بهاره معمولا طمع شیرین تری دارند و برای استفاده در سالاد برای مبارزه با چربی ها مناسب است.

حبوبات

حبوبات از جمله مقوی ترین مواد خوراکی هستند که از میزان بالایی پروتئین برخوردار هستند. مصرف درست حبوبات می تواند فواید بسیاری را برای بدن در پی داشته باشد. یکی از انواع دانه های خوراکی که از میزان بالایی مواد مغذی برخوردار است لوبیا قرمز است. لوبیا جزء مواد ایده آل اغلب رژیم های غذایی کنترل کننده ی وزن است که به کاهش یا جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند. محتوای پروتئین بالای موجود در لوبیا قرمز موجب شده است که این ماده ی غذایی تبدیل به یک ماده کاهش دهنده اشتها شود؛ به این معنی که شما پس از خوردن آن به مدت طولانی تری احساس سیری و پُری می کنید.

ماهی سالمون

اگر می خواهید در بهار پوستتان بهاری باشد از خوردن ماهی سالمون غافل نشوید. این ماهی سرشار از اسیدهای چرب ضروری و یک نوع امگا۳ است که به کاهش کلاژن، چین و چروک و افتادگی پوست کمک می کند.

توت فرنگی

یکی از میوه های بهاری که توصیه می شود برای داشتن پوست صاف بخورید توت فرنگی است. این میوه بهاری سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که به پوست های آسیب دیده ناشی از عوامل محیطی مانند اشعه خورشید و آلودگی کمک بسیاری می کند و یک لایه بردار طبیعی به حساب می آید.

تخم مرغ

یکی از راه های تقویت حافظه در این فصل مهم به خصوص برای دانش آموزان و دانشجویان خوردن تخم مرغ است. زرده تخم مرغ منبع غنی کولین است. کولین برای ساختن ماده شیمیایی مغز به نام، استیل کولین بسیار حیاتی است. بدن همه انواع کولین را به استیل کولین که یک انتقال دهنده عصبی مورد نیاز برای تثبیت حافظه در طول مرحله REM خواب است،تبدیل می‌کند.

بلوبری

بلوبری از آن دسته میوه هایی است که طرفداران زیادی دارد. در مطالعات اخیر، دانشمندان به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه یک و نیم لیوان آب زغال اخته می نوشند کمتر در معرض آلزایمر قرار می گیرند . این تاثیر فوق العاده به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که در زغال اخته وجود دارد. در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که آنتوسینین باعث افزایش سیگنال های سلول های مغز و تقویت حافظه و یادگیری می شود.

اسفناج

تمام موجودات در فصل بهار از خواب بیدار می شوند اما هستند عده ای که با آمدن بهار انرژی بدنشان را از دست می دهند؛ زیاد می خوابند و تغییر فصلی را به بدترین شکل ممکن یعنی کسالت و خواب آلودگی شدید تجربه می کنند. یکی از سبزیجاتی که می تواند مشکل گشای این مسئله باشد اسفناج است. این گیاه سرشار از آهن است. آهن از عنصرهای مهم در سلول های قرمز خون است که این سلول‌ها وظیفه‌ی انتقال اکسیژن به سمت بخش‌های متفاوت بدن را بر عهده داشته و آهن افسردگی‌های افراد را به دست فراموشی می‌سپارد.
ترکیبات موجود در اسفناج فعالیت میتوکندری ها را که منبع تولید انرژی در بدن هستند را افزایش می دهد، بنابراین برای کسب انرژی در بهار توصیه می شود روزانه یک فنجان اسفناج پخته سرو شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *