هزینه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای احیای دریاچه ارومیه /تبریز به قطب چهارم گردشگری کشور تبدیل می شود

به گزارش میانا به نقل از فارس، مجید خدابخش دیشب در جمع مدیران رسانه‎های استان اظهار کرد: ۲۷ برنامه برای احیای دریاچه ارومیه تدوین شده که اصلی‌ترین آنها انتقال آب از رودخانه زاب استان کردستان است و ۵۰ درصد هزینه ۲۲۰۰ میلیارد تومانی احیا نیز صرف همین پروژه می‌شود.

وی افزود: برای انتقال آب رودخانه زاب تونلی به طول ۳۴ کیلومتر حفاری می‌شود که ۱۹ کیلیومتر حفاری شده و ۱۵ کیلومتر باقی مانده و مادامی که این تونل به طور کامل حفاری نشده نمی‌توان از این طریق آبی روانه دریاچه کرد.

خدابخش با بیان اینکه انتقال پساب تصفیه‌خانه‌های شهرهای تبریز و اورمیه دیگر پروژه‌های مهم برای احیای دریاچه ارومیه به شمار می‌روند، تصریح کرد: این چند پروژه به میزان ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه روانه خواهد کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: فاینانس انتقال آب از رودخانه مرزی ارس به دریاچه ارومیه نیز در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

خودداری رئیس جمهور از شرکت در افتتاحیه ۲۰۱۷ مشهد/اشتیاق رئیس جمهور برای افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور رئیس جمهور برای افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ یادآور شد: سال گذشته شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود؛ اما به گفته استاندار خراسان رضوی رئیس جمهور با وجود اصرارهای بسیار حاضر نشده بود برای افتتاح این رویداد شرکت کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: تبریز ۲۰۱۸ پدیده‌ای است که برداشت‌ها، انتظارات و نظرات پیرامون آن بسیار زیاد است؛ معمولا در دنیا از اتفاقات این‌چنینی برای معرفی و شناساندن قابلیت‌های شهر و جذب گردشگران داخلی و خارجی بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم اگر در جایی گردشگر داخلی نباشد، گردشگر خارجی هم حضور نمی‌یابد، افزود: اصل این است که گردشگر داخلی بیاید و زیرساخت‌ها توسعه یابد تا فضا برای حضور گردشگران خارجی مهیا شود.

تلاش می‌کنیم تبریز به قطب چهارم گردشگری کشور تبدیل شود

خدابخش از سه شهر اصفهان، شیراز و یزد به عنوان سه ضلع جذب گردشگر خارجی کشور یاد کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که تبریز ضلع چهارم گردشگری کشور شود.

این مسوول با بیان اینکه در ایران حدود چهار هزار و ۶۰۰ آژانس مسافرتی فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهار هزار و ۶۳۵ آژانس مسافربر هستند و تنها ۶۴ مورد توانایی تورآوری و جذب گردشگران خارجی به داخل را دارند؛ اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته به ازای ورود هر گردشگر ۳۰ دلار مشوق به تورگردان‌ها می‌دهیم.

وی به نمایشگاه گردشگری برلین و حضور ۱۹۰ کشور در این نمایشگاه نیز اشاره و اضافه کرد: کشورهایی مثل فرانسه، اسپانیا،  ایتالیا و ترکیه که مراکز گردشگری به شمار می‌روند و به حد اشباع رسیده‌اند نیز در این نمایشگاه حضور می‌یابند؛ این در حالی است که تبریز از مزیت پرواز مستقیم به استانبول برخوردار است که ظرفیت فوق‌العاده‎ای به شمار می‌رود.

خدابخش تعداد اسکان در هتل‌های استان را در نوروز سال ۹۶ حدود ۳۳۱ هزار نفر و در نوروز سال ۹۷حدود ۴۶۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: متوسط ضریب اشغال هتل‌های استان از ۵۵ درصد در سال ۹۶ به ۸۴ درصد در سال ۹۷ رسید.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در مجموع در استان ۱۷۷ هتل و مرکز اقامتی فعال هستند و برای احداث تعداد ۳۲ هتل نیز موافقت اصولی صادر شده است.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به تعریف ۷۶۰ میلیارد تومان پروژه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ ابراز داشت: امسال دولت ۲۰ میلیارد تومان برای این رویداد اختصاص داده که ۱۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و ۱۰ میلیارد تومان نیز صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *