فواید شگفت انگیز پیاده روی برای سلامتی

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا  احمدی متخصص تغذیه، در خصوص اثراتی که پیاده روی در بدن انسان می‌گذارد، اظهار کرد: زمانی که فرد شروع به فعالیت بدنی می‌کند، اثرات مطلوبی بر بدن او می‌گذارد که مهم‌ترین اثرات آن سلامتی است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه پیاده روی باعث تناسب اندام در فرد می‌شود، خاطر نشان کرد: پیاده روی تند باعث می‌شود ضربان قلب بالا رفته و زمانی که فرد به نفس نفس زدن بیافتاد چربی‌های اضافی او شروع به آب شدن می‌کنند که این اتفاق باعث کاهش وزن می‌شود.

احمدی با بیان اینکه پیاده روی در کاهش ابتلا به سرطان‌ها در بدن فرد اثر می‌گذارد، عنوان کرد: سرطان روده یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در جامعه است؛ به دلیل اینکه افراد بیشتر به سمت مصرف فست فودها روی آورده‌اند و اینگونه غذاها بر بدن فرد تاثیرات نامطلوبی می‌گذارد که سرطان روده یکی از این تاثیرات نامطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده روی بر روحیه فرد تاثیرات مثبت بسیاری می‌گذارد، مطرح کرد: زمانی که فرد شروع به پیاده روی می‌کند، هورمونی که موسوم به هورمون شادی است در بدن او افزایش یافته و باعث کاهش افسردگی در فرد می‌شود.

تاثیر پیاده روی بر کاهش وزن

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه پیاده روی بر تحرک اعضای بدن فرد موثر است، گفت: از تاثیرات مثبت پیاده روی تقویت ماهیچه‌های پاست؛ زمانی که فرد پیاده روی تند داشته باشد اندام‌های او تقویت یافته و چون بیشتر تحرک در ناحیه پاست بیشترین تاثیر را در این قسمت از بدن می‌گذارد.

احمدی با تاکید بر اینکه پیاده روی باعث خلاق‌تر شدن ذهن می‌شود، اظهار کرد:  بسیاری افراد هنگام پیاده روی افکاری جدیدی به ذهن‌شان خطور می‌کند و یا راه حل مشکلات خود را در زمان راه رفتن پیدا می‌کنند؛ پیاده روی، ذهن فرد را خلاق‌تر می‌کند اما موضوعی که مهم بوده، پیاده‌روی درست است نه اینکه پیاده روی باشد که فرد قصد خرید کردن را دارد و یا حالت قدم زدن معمولی در خیابان اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی در محیط بیرون  و یا با ابزار ورزشی  برای فرد مفید است، عنوان کرد: پیاده روی باعث می‌شود ایده‌هایی جدید و مناسب به ذهن‌ فرد خطور کند که این اتفاق حتی بعد از پیاده روی، زمانی که می‌نشیند تا کارهای‌ روزمره را انجام دهد هم ممکن است رخ دهد.

احمدی با تاکید بر اینکه پیاده روی باعث کاهش وزن می‌شود، یاد آور شد: پیاده‌ روی علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام باعث افزایش طول عمر می‌شود؛ پیاده روی ریسک مرگ و میر را در افراد کاهش می‌دهد، حتی زمانی که فرد از حالت غیر فعال و روزانه زندگی خود به پیاده روی روی می‌آورد باعث طول عمر بیشتری در فرد می‌شود، همچنین زمانی که فرد شروع به پیاده روی می‌کند مغز او فعال‌تر شده و می‌تواند در خصوص کارهایش بهتر تصمیم بگیرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *