ترامپ به کشورهای عربی: آمریکا نباشد دوهفته‌ای سرنگون می‌شوید

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، یک شبکه خبری آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی به سران کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس گفته بدون کمک‌های کشورش آنها دو هفته هم دوام نخواهند آورد.

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داده ترامپ در نشستی با مقا‌م‌های ارشد نظامی آمریکا و اعضای تیم امنیت ملی کاخ سفید از توصیه‌های آنها درباره عدم خروج از سوریه و ناتوانی‌شان درباره عدم ارائه چارچوب زمانی برای این کار عصبانی شده است.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفته‌اند در این نشست که گاهاً  به تشنج کشیده شده ترامپ بارها درباره میزان هزینه‌کرد آمریکا در منطقه غرب آسیا بدون دستاوردهای مشخص برای کشورش گلایه کرده است. او سپس این سوال را مطرح کرده که چرا کشورهای ثروتمند عربی در منطقه هزینه نمی‌کنند.

گزارش سی‌ان‌ان حاکی است ترامپ علی‌رغم ابزار خشم، با به تأخیر انداختن خروج نظامیان آمریکا از سوریه موافقت کرده است. در آن جلسه، «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته خروج آمریکا از سوریه فضا را برای گسترش دامنه فعالیت‌های ایران، روسیه و ترکیه باز خواهد کرد..

به گفته منابع آگاه، دانفورد در این جلسه از ترامپ پرسیده آشکار عنوان کند دوست دارد در سوریه شاهد چه نتیجه‌ای باشد. ترامپ گفته نظامیان آمریکا بایستی مأموریتشان علیه داعش در سوریه را ظرف ۶ ماه به پایان برسانند. مقام‌های نظامی، از جمله «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا با این چارچوب زمانی مخالفت کرده و آن را کوتاه عنوان کرده‌اند. ترامپ در پاسخ به تیمش گفته که این خواسته را عملی کنند.

سی‌ان‌ان نوشته ترامپ در محافل خصوصی بارها از کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات به دلیل عدم اختصاص منابع کافی برای مقابله با داعش انتقاد کرده است. او با لحنی مفتخرانه، به دوستانش گفته هنگامی که آمریکا از منطقه خارج شود،  دولت‌های ثروتمند عربی بایستی جت‌های شخصی و زندگی‌های اشرافی‌شان را کنار بگذارند.

ترامپ بعد از گفت‌وگوی تلفنی با یکی از پادشاهان منطقه، درباره آنچه در این گفت‌وگو مطرح شده به یک منبع مطلع گفته است: «بدون ما شما دو هفته هم دوام نمی‌آورید. سرنگون می‌شوید. آن وقت باید با هواپیماهای مسافربری به سفر بروید.»

ترامپ چند روز پیش هم در اظهاراتی علنی گفت در صورتی که عربستان سعودی هزینه‌های ماندن نظامیان آمریکا در سوریه را تقبل کند حضور نظامی‌اش در این کشور را ادامه خواهد داد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *