منازعه آمریکا و روسیه در نشست شورای امنیت بر سر سوریه

به گزارش میانا تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که روسیه از نفوذش بر نظام سوریه برای برقراری صلح و آرامش در این کشور استفاده کند.

وی در ادامه افزود: این طور تصور می شد که روسیه برای احترام گذاشتن نظام سوریه به مناطق کاهش تنش ضمانت دهد تا با این اقدام به روند سیاسی در سوریه کمک کند. روسیه همچنین قرار بود تضمین دهد تا همه تسلیحات شیمیایی سوریه از بین برود. ولی به جای آن همچنان شاهد آن هستیم که نظام اسد به بمباران و استفاده از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان ادامه می دهد.

وی ادعا کرد: نظام بشار اسد جبهه ای برای ایران و حزب الله است.

نیکی هیلی همچنین ضمن تکرار ادعاهای بی پایه و اساس علیه ایران، از تهران به خاطر آنچه که رفتار غیرمسئولانه در خاورمیانه دانسته است، انتقاد کرد.

وی مدعی شد: نظام اسد به یک جبهه برای ایران، حزب الله و سایر متحدانشان تبدیل شده است تا رفتارهای خطرناک و غیرمسئولانه را در خاورمیانه پیش ببرند. در هر جبهه ای از این درگیری و جنگ، جنگجویانی را پیدا می کنیم که توسط ایران از لبنان، عراق و افغانستان وارد معرکه شده اند. حزب الله نیز نقش مستقیمی در کشتارهای نظام اسد دارد.

وی در ادامه ادعا کرد: آمریکا نمی تواند حمایت خود از صلح در سوریه را ارائه دهد آن هم تا زمانی که از حمایت ایران از تروریسم در خاورمیانه چشم پوشی می شود. در نهایت ما باید اذعان کنیم که نظام اسد به دنبال صلح و آرامش نیست مگر آنکه صلحی باشد که مورد نظر آنها است، صلحی که بر اساس آن هر فرد مخالف با نظام سوریه، به قتل برسد، شکنجه یا زندانی شود یا مجبور به ترک این کشور شود.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات نیکی هیلی گفت: آمریکا و متحدانش باید از نفوذشان بر مخالفان نظام سوریه استفاده کنند تا مانع از اعمال خشونت شوند.

وی تصریح کرد: روند سیاسی در سوریه باید فارغ از فشارهای بین المللی باشد.

فرانسیس دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: برقراری ثبات بیشتر در منطقه به مذاکرات ماه جاری در وین کمک خواهد کرد، مذاکراتی که متمرکز بر آینده سوریه و پایان جنگ داخلی در این کشور است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *