دولت باید ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت بهداشت اختصاص دهد

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی میانا، یعقوب شیویاری از بررسی تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه سال ۹۷ در نشست امروز خبر داد و اظهار کرد: مجلس از وزارت بهداشت انتظار دارد قوانین مربوط به این حوزه در برنامه ششم مانند سیستم ارجاع، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی کند و سازمان برنامه‌وبودجه نیز منابع مورد نظر را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه در مواردی اعتبارات حوزه سلامت تنها بر روی کاغذ است و تحقق نمی‌یابد، تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت بر این باور بودند بر اساس انتظاراتی که دولت از ما دارد و همچنین برای اجرای طرح تحول سلامت باید منابع لازم تأمین شود.

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: در نشست امروز اعضای کمیسیون و مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه‌وبودجه برای تأمین منابع پایدار حوزه سلامت راهکارهایی را ارائه کردند و برای آنکه طرح تحول سلامت پابرجا بماند و مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند باید حمایت جدی از این طرح در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مجلس قوانین مناسبی را برای حمایت از طرح تحول سلامت تصویب کرده است و انتظار دارد طبق مقررات برای اجرای این قوانین مصوب اقدامات مناسب از سوی وزارت بهداشت انجام شود و چنانچه در این راستا گام بردارد مجلس نیز به رفع مشکلات بودجه‌ای این دستگاه کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، با یادآوری اینکه دولت باید ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‌ها را به وزارت بهداشت اختصاص دهد، گفت: متأسفانه این مبلغ تاکنون به‌صورت کامل پرداخت‌نشده و تنها در سال ۱۳۹۴ که سال نخست اجرای طرح تحول سلامت بود اختصاص یافت همچنین یک درصد ارزش‌افزوده، عوارض سیگار و کالاهای آسیب‌رسان به‌سلامت نیز باید به وزارت بهداشت اختصاص یابد.

 

 

 

 

 

 

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور معاون امور اجتماعی سازمان برنامه‌وبودجه، مسئولانی از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، معاونان بهداشت و توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

 

 

 

 

 

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. مریم شکری

    اول خودتو بشناس بعد حرف بزن ریشه خخودتو ببین بعد واسه میانه تصمیم بگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *