پیشرفت اقتصادی بدون توجه به تولید ممکن نیست/توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود/رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات از طریق اجرای نظام تعرفه‌ای

به گزارش میانا به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: در دنیای کنونی پیشرفت اقتصادی بدون توجه به تولید ممکن نیست زیرا راهی برای مقابله با توطئه‌ها و حفط انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته با اتکا به تولید داخلی و با اتکا به اقتصاد درون‌زا به اهداف خود رسیده‌اند،گفت: رسیدن به اقتصاد پایدار فقط هنگامی ممکن است که بنگاه‌های اقتصادی کالاهای خود را به بازار جهانی صادر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد:کشور ایران در موقعیتی قرار دارد که نیاز به مقاومت اقتصادی در برابر تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چندین سال بر روی اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند، ادامه داد: این اقتصاد مناسب‌ترین و کارآمدترین راهبرد برای حل مشکلات کشور است که در چارچوب آن صادرات غیرنفتی راهکار موثر و پایدار است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در ایران اهمیت صادرات توسعه صادرات غیرنفتی موجب افزایش تولید و اشتغال می‌شود زیرا اشتغال‌آفرینی اولویت نخست کشور است.

آل‌هاشم افزود:برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات اقتصاد را به حرکت درآورده و اشتغال را رونق می‌بخشد.

وی با تاکید به اینکه  توسعه صادرات غیرنفتی موجب ایجاد امنیت می‌شود، تصریح کرد:با افزایش صادرات میزان وابستگی به خارج کاهش می‌یابد و این نیز در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید ضمانت‌های لازم برای امنیت کشور را فراهم آورد و اسناد فرادستی از جمله برنامه‌های بلندمدت و میان مدت ناظر بر توسعه صادرات غیرنفتی را در نظر گرفت.

وی اذعان داشت:برای توسعه صادرات یک الزاماتی وجود دارد که باید آن الزامات را رعایت کنیم اولا باید فضای کار بهبود یافته و از حالت رکود خارج شود و ثانیا با ایجاد رقابت و شفافیت فسادزدایی و رانت‌زدایی شود.

امام جمعه تبریز در ادامه اتخاذ رویکرد برون‌گرایی همراه با درون‌گری را پراهمیت دانست و گفت:  توجه به سرمایه‌گذاری و افزایش در حوزه‌هایی که صادرات وجود نداشته و یا کم است، می‌تواند به رشد صادرات غیرنفتی کمک کرد.

وی افزود: تامین منابع مالی ارزان قیمت یکی دیگر از الزامات توسعه غیرنفتی است تا بتوانیم صادرات را توسعه دهیم.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: رفع انحصار در فرآیندهای تولید و واردات از طریق اجرای نظام تعرفه‌ای موثر از جمله دیگر الزامات است و با رعایت این الزامات می‌توان گام‌های مهمی در استقرار توسعه پایدار و مصون‌سازی در مقابل تهدیدات برداشت.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *