انتقاد نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از کم‌لطفی به پروژه راه آهن میانه- تبریز

به گزارش پایگاه خبری – تجلیلی میانا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به درگذشت دهقان فداکار اظهار کرد: فرزند این مرد بزرگ مطالبه تحقق و تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن میانه به تبریز را داشته که به حق مطالبه درستی است.

 

 

 

 

 

 

وی افزود: چطور می‌شود پروژه‌ای که قرار بود ۱۰ سال پیش تکمیل شود، هنوز آماده نیست و می‌گویند سال آینده هنوز یک فاز آماده خواهد شد.

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به رسیدگی استاندار آذربایجان‌شرقی نسبت به پروژه راه‌آهن تبریز به میانه گفت: این کم لطفی‌ها از سوی وزارتخانه و مسؤولان ذیربط قابل قبول نیست.

 

 

 

 

 

 

وی با اشاره به بازدید اخیر خود  از منطقه زلزله‌زده شمال‌غرب کشور ادامه داد: از هلال‌احمر، مردم استان، سپاه عاشورا،پزشکان علوم پزشکی،بسیج سازندگی و ارتش کمال تشکر را داریم که در مناطق صعب‌العبور و دور دست در حال خدمت‌رسانی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

آل‌هاشم بیان داشت: روز دانشجو یادآوری فداکاری دانشجویان در برابر توطئه و سفر معاون نیکسون به ایران بود که سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند و تعداد زیادی مجروح شدند.

 

 

 

 

 

 

وی با تاکید به اینکه آن چیزی که دانشجو را موفق می‌کند، بصیرت و شناخت دشمن اصلی یعنی آمریکاست،گفت: علم آموزی و کار تلاش همچنین تقویت ارتباط با پروردگار عالم در راستای پیشرفت انقلاب است نیز جزو وظایف اصلی دانشجویان در حال حاضر است.

 

 

 

 

 

 

 

خطیب جمعه تبریز هفته پژوهش و فناوری در هفته‌ جاری را یادآور شد و گفت: مهم‌ترین اهمیت این روز احیای اهمیت تفکر در بین مردم و مسؤولان است تا دس‌ اندرکاران مربوطه در رابطه با ارتفای علم و فناوری تلاش کنند.

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذرماه اشاره کرد و گفت: تزکیه علم و فناوری، تحول مسائل فرهنگی براساس فرهنگ و دین از جمله وظایف این شورا بوده و امید داریم توفیقات بیشتری در رابطه با اسلامی کردن دانشگاه‌ها صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۷ ربیع‌الاول مبنی بر اینکه زبان جمهوری اسلامی زبان  نصیحت است، افزود: برخی‌ها به جای پند گرفتن،دست به کارهای دیگر می‌زنند در حالی که پند گرفتن حلال مشکلات است.

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص موضوع جابه‌جایی پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف،این امر را نشان از ناتوانی دانست و تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها وقتی دیدند در فلسطین کاری نمی‌توانند بکنند حال چنین اظهارات سخیفی می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند تا ۲۵ سال آینده اسمی از اسرائیل نخواهد ماند و چند سالی هم از آن ۲۵ سال  گذشته است، ادامه داد:امیدواریم با این کار و اظهارات سخیف تحقق این وعده سرعت یابد.

 

 

 

 

 

 

 

وی با تاکید به اینکه قدس قلب فلسطین بوده و اگر آن را بگیرند چه چیزی باقی نمی‌ماند،گفت:اظهارات ترامپ توهین به ملت مسلمان،فلسطین و نماد مسلمانان است.

 

 

 

 

 

وی اذعان داشت: اقدام آمریکا در اعلام رسمی قدس به عنوان پایتخت روز چهارشنبه همانطور که از قبل نیز زمزمه‌های آن به راه افتاده بود نقشه‌ای است که  ترامپ در اقدام با ادعاهای خود می‌خواهد در میان صلح میان فلسطین و صهیونیستی قدم بردارد.

 

 

 

 

 

 

 

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: حتی ترامپ برای این موضوع  دستور آغاز انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به قدس را داده است.

 

 

 

 

 

 

وی با تاکید به اینکه این اقدام از قبل مورد مخالف همه کشورهای جهان و حتی مراکز بین‌المللی آمریکا بوده است، تصریح کرد: بعد از اعلام این خبر تمام سران ممالک موضع نشان دادند زیرا یک دهن کجی آشکار به تمام تلاش‌های قبلی در راه نیل صلح فلسطین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ درس‌های مهم ولی تکراری برای افراد و کشورها دارد که هنوز به شیطان بزرگ امید دارند، گفت:این اقدام نشان داد که  ایران اسلامی که از ابتدا نشان داده تنها راه مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه فقط و فقط اتحاد مسلمانان و مقاومت است، باید عملی شود.

 

 

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: هر راه دیگری در این رابطه محکوم به شکست است همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، این اقدام آمریکا نوعی فرار به جلو و ناشی از عجز و استیصال آنها در مقابل مسلمانان منطقه است از این رو برای جبران شکست‌های خود در منطقه دست به هر کاری می‌زنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آل‌هاشم با یادآوری مرگ دیکتاتور خائن یمن در روزهای اخیر که به سرنوشت صدام و قذافی دچار شد  اشاره کرد و افزود: بعد از سقوط علی عبدالله و اخراج  از مملکت، وی سعی برای جبران اشتباهات در کنار مردم یمن به صورت ظاهری داشت و با نقشه قبلی در پیش مردم  قرار گرفته بود ولی بعد از مدتی مشخص شد که این کار برای فتنه‌انگیزی و با هدایت عربستان سعودی بوده که  در هر حال پس از اقدامات فتنه‌گری اخیر در شهر صنعا در آتش خشم مردم یمن سوخت و بعد از چند دهه ظلم و ستم به سزای عملش رسید.

 

 

 

 

 

 

 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امت اسلامی باید در مقابل توطئه‌های جدید درست، به موقع و هماهنگ عمل کنند که ان‌شاءالله ضربه بزرگ‌تر به غده صهیونیست زده خواهد شد تا راه را برای آزادی قدس شریف و فلسطین هموار کند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *