حاشیه نگاری از سفر امام جمعه تبریز به شهر میانه + تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، طبق اعلام قبلی از طریق اطلاع رسانی ادارات و سازمان های شهر میانه قرار بود تا امام جمعه تبریز ساعت 10:30  صبح روزسه شنبه 23 دی ماه 93 در محل مسجد شهر میانه میهمان مردم میانه باشد .

دانش آموزان مدارس با ایستادن در مقابل یکی از ورودی های امام زاده چشم انتظار ورود نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و خوش آمدگویی به وی بودند .

حواشی سفر امام جمعه تبریز به میانه

ساعت 11 آیت الله مجتهد شبستری و هیئت همراه وارد صحن امام زاده اسماعیل (ع)  شده و مورد استقبال و همراهی مسئولین شهرستان میانه قرار گرفتند .

حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه ، اسماعیل حیدری آزاد فرماندار و محمد علی مددی نماینده شهرستان میانه، پیش از سایرین به استقبال ایشان رفتند و مسیر را با ایشان تا داخل مسجد جامع همراهی کردند .

 

حاشیه نگاری سفر امام جمعه تبریز به میانه

DSC_0806

DSC_0808

آیت الله مجتهد شبستری پیش از ورود به صحن اصلی مسجد جامع ، بارگاه ملکوتی امام زاده اسماعیل (ع) را زیارت نمود .

انتظار در صحن شیشه ای ، دقایقی چند پیش از شروع مراسم میهمانان و مسئولین استانی و شهرستانی در محل صحن آینه کاری امام زاده اسماعیل (ع) میانه منتظر بودند تا مردم در داخل مسجد مستقر شود و در این میان آیاتی از کلام الله مجید نیز تلاوت شد .

نکته قابل توجه در این میان حضور نداشتن حتی یک عضو شواری اسلامی شهر میانه در جمع مسئولین بود

حاشیه سازی سفر امام جمعه تبریز به میانه

DSC_0880

حاشیه نگاری از جریان سفر امام جمعه تبریز به شهر میانه + تصاویر

DSC_0893

DSC_0906

مسئولان و حاضرین بعد از دقایقی وارد صحن اصلی مسجد جامع میانه شدند . مردم و مسئولین با دیدن میهمانان استانی به پا خواسته و شعار " صلی علی محمد یاور رهبر آمد سر دادند " . دانش آموزان مدارس که در این بین حضوری چشم گیر داشتند با دست گرفتن پلاکارد و گل  خدمت آیت الله مجتهد شبستری خوش آمد گفتند .

حواشی سفر امام جمعه تبریز به میانه

حواشی سفر امام جمعه تبریز به میانه

پور مهدی معاون استاندار و شیرزاد مدیر عامل ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) در این سفر امام جمعه تبریز را همراهی می کردند . آقازاده مجری صدا و سیمای استان ، مجری گری این مراسم را بر عهده داشت .

DSC_0972

DSC_0977

DSC_0995

DSC_1007

 

امام جمعه میانه : از سال 88 پیگیر حل مشکل اسناد مالکیتی شهرستان بودیم 

سخنران اول این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حامدی بود . وی  ضمن خیر مقدم گویی، از حل مشکل اسناد مالکیتی مردم شهرستان میانه در سایه عنایات ویژه و هدیه بزرگوارنه ولی فقیه زمان به عنوان ادله ای محکم در حقانیت و اجرای عدالت در جامعه وحادثه تاریخی یاد کرد.
امام جمعه میانه از تاسیس چهار مدرسه از طرف بنیاد برکت و تخصیص سرمایه برای رفع مشکلات واحد های صنعتی از سوی نهاد های انقلابی تقدیر و تشکر کرد .

وی تصربح کرد : ملت ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان میانه نیز در تمامی صحنه ها به شکل باشکوه حضور داشته و ثابت کرده اند که کماکان در مسیرولایت حرکت کرده و گوش به فرمان ایشان می باشند.

 

DSC_1016

امام جمعه میانه

بعد از امام جمعه ، نوبت به سخنرانی حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه رسید .

فرماندار میانه :  تا شش ماه آینده شاهد صدور تمامی اسناد به مردم شهرستان خواهیم بود

اسماعیل حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در این مراسم با بیان این موضوع که اسناد مالکیتی بصورت رایگان و بعنوان هدیه رهبر معظم انقلاب از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مردم شریف اعطا شد، افزود:بسیاری از این اراضی تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودند و تا کنون بدون سند در اختیار مردم قرارگرفته بود.
حیدری آزاد افزود: مشکل ۶ هزارسند برای ۶ هزار خانوار شهرستان با عنایات رهبر معظم انقلاب از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حل شد.
وی همچنین گفت: سند مالکیت این زمینها که به صورت مسکونی و کشاورزی  به عنوان عطیه و هدیه رهبر معظم انقلاب و بصورت رایگان به مردم میانه واگذار شد.

اسماعیل حیدری آزاد فرماندار میانه

DSC_0062

اجرای برنامه تواشیع توسط گروه طارق تبریز میان برنامه ای بود که تدارک دیده شده بود . این اجرا برای دقایقی فضای مراسم را تغییر داد به طوری که مردم با گوش جان شنوای اجرای زیبای این گروه بودند .

 

گروه تواشیح طارق تبریز

DSC_0097

سومین سخنران مراسم شیرزاد مدیر ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بود .

مدیرعامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) :توامند سازی اقتصادی شهرمیانه، با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در سال آینده

شیرزاد مدیر عامل سازمان ستاد اجرایی فرمان امام در استان آذربایجا نشرقی

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم غیوراین منطقه ، با اشاره به هبه و عطیّه مقام معظم رهبری در خصوص اهدای سند ۳ دانگ املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  به مردم میانه ، افزود : صاحبان اصلی این اموال مردم هستند و مقام معظم رهبری در راستای اهدای این اموال به مردم میانه عنایت و لطف ویژه ای داشتند .
وی با اشاره به 6 هزار واحد مسکونی در شهرستان میانه که ۳ دانگ آن متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) می باشد ، اظهار داشت: با تشکیل ۶ هزار پرونده و اخذ وجه بصورت اقساطی ، و مشارکت مردم و همت مسئولین ، از سوی هیئت امنای منتخب و امین مقام معظم رهبری (مد) ، این اسناد تا حداکثر ۶ ماه آینده تقدیم مردم خواهد شد.
شیرزاد با اشاره به اجرای  4 طرح بزرگ اقتصادی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در سطح استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت : این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۳۸ میلیارد ریال در شهرهای تبریز ، بستان آباد، مراغه ، صوفیان،  اجرا گردیده است .
وی از احداث ۲۳ مدرسه با ظرفیت ۱۰۶ کلاس در شهرهای اسکو ، اهر ، بستان آباد ,  هریس ، ورزقان ، تبریز ، عجب شیر ، مراغه ، با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیار ریال و همچنین احداث ۲۶ مسجد در شهرهای اهر ، ورزقان، هریس و چاراویماق، با اعتباری با  بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال نیز خبر داد .
شیرزاد همچنین از توامند سازی اقتصادی شهرمیانه،از ساخت ۱مسجد و ۴ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال  در سال آینده خبر داد .

حافظه شیخ الاسلامی  در اوسط مراسم به عنوان تنها بانوی حاضر در جمع به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر میانه درمحل مراسم در مسجد جامع حاضر شد.

حافظه شیخ الاسلامی رئیس شورای اسلامی شهر میانه

سخنران ویژه پایانی مراسم این روز، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بود.

 

امام جمعه تبریز آیت الله شبستری

 

آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه شهر تبریز روز سه شنبه در جمع مردم شهر میانه در محل مسجد جامع این شهر، ضمن گرامیداشت یاد خاطره شهدای زینبیه و ثارالله از حل مشکل اسناد مالکیتی مردم شهرستان میانه در سایه هبه و عطیّه مقام معظم رهبری(مد)  خبر داد .
وی با اشاره بر لزوم امانت پذیری بندگان در مقابل نعمت های الهی ، افزود : امانت الهی در بین بندگان همانا کتاب آسمانی قرآن و عترت است و تمامی برکات در عالم از این دو سرچمه می گیرد .
امام جمعه تبریز با بیان این موضوع که قرآن مایه رشد بشریت و نور معنوی برای سعادت بشر و تشخیص حق از باطل است ، افزود : در زمان غیبت امام زمان (عج)،ولی فقیه زمان به عنوان منبع خیرات و منشع برکات معنوی و مادی جامعه است.
وی تصریح کرد: مردم جامعه باید با ادله نسبت به بر پایی حکومت ولایت فقیه در جامعه آشنا شوند، خاطرنشان کرد : برکات وجود ولی فقیه در جامعه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی قابل درک و فهم و مشاده است و ایشان زمامداری عادل و آگاه برای تمامی مسلمین جهان است .
آین الله شبستری با بیان این موضوع که دولت های زورگو و ستم گر با رهبری بنیان گذار جمهوری اسلامی (ره) به زباله دان تاریخ ملحق شد و کشور در سایه رهبری مقام معظم رهبری (مد) همچنان در مسیر سعادت و پیشرفت در جهان ادامه داده است ، افزود : استقلال و امنیت جمهوری اسلامی ایران بزرگترین نعمت و مبارزه با استعمار جهانی وظیفه ملت انقلابی ایران است .

امام جمعه تبریز آیت الله شبستری
وی با اشاره توسعه و خدمات رسانی نظام جمهوری اسلامی در راستای محرمیت زدایی و اجرای اعدالت را در سایه برکات وجود ولی فقیه در جامعه دانست و افزود: توطئه های دشمنان نظام و انقلاب در سایه رهبری های مقام معظم رهبری (مد) خنثی و همچنان صفوف مردم در حمایت از این نظام و انقلاب باشکوه ترو پررنگ تر کشته است .
آیت الله مجتهد شبستری با بیان این موضوع که  اسناد مالکیتی مذکور بصورت رایگان و بعنوان هدیه رهبر معظم انقلاب از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مردم شریف اعطا شد، اظهار داشت :بسیاری از این اراضی تحت مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بودند و تا کنون بدون سند در اختیار مردم قرارگرفته بود.

 

آیت الله شبستری : مسئولین به مسائل فرهنگی با عزم جدی تر وارد شوند 

 

امام جمعه تبریز آیت الله شبستری

 

وی با اشاره بر لزوم حفظ وحدت و حضور پرشور مردم در نماز جمعه و سایر مراسمات ، افزود : مسئولین ما باید نسبت به معضلات فرهنگی در جامعه  حساسیت بیشتری از خود نشان دهند .

امام جمعه تبریز با اشاره بر  تهاجم فرهنگی دشمن از طریق برنامه های تولیدی ماهواره ، با مبتذل خواندن اکثر برنامه های آن ، خواستار برگزاری کلاس های اعتقادی و حضور بیشتر روحانیون و امام جماعت در شهر و همچنین رصد معظلات فرهنگی جامعه تاکید کرد .

 

امام جمعه تبریز آیت الله شبستری

آیت الله مجتهد شبستری، وحدت و رسیدگی به مسائل فرهنگی را دو شاخصه مهم برای چراغ راه قرار دادن در مسیر آینده نسل جوان و لازمه حفظ اصالت دینی و نظام و انقلاب یاد کرد .

 آیت الله مجتهد شبستری  گفت : بنده در مراسم تشیع جنازه امام جمعه شهید شهر میانه حضور داشتم و علت این طولانی شدن حضور،  مشکلات جسمانی من و کمردرد است ، باعث شده تا از ازدیاد سفرهای زمینی بنده کاسته شود .

 

دست نوشته ای که سرهنگ ایمانی فرمانده سپاه ناحیه میانه در میان صحبت های امام جمعه تبریز به ایشان رساند

 

سرهنگ ایمانی فرمانده سپاه میانه

 

دست نوشته ای که سرهنگ ایمانی فرمانده سپاه ناحیه میانه در میان صحبت های امام جمعه تبریز به ایشان رساند . در این نوشته قید شده بود : سپاه ناحیه میانه طرح تعویض گیرنده های ماهواره با دستگاه های دیجیتال را اجرا نموده است  و مردم میانه می توانند بصورت رایگان از این طرح استفاده نمایند . این نوشته توسط امام جمعه تبریز قرائت و بر لزوم همکاری مردم تاکید شد .

غیبت موجه میر بهلول حسینی یکی از دو نماینده مردم میانه  به علت حضور در مجلس شورای اسلامی 

 مصاحبه محمد قلی رنگساز خبرنگار واحد مرکزی خبر در شهرستان میانه،  با محمد علی مددی نماینده در بین صحبت های آیت الله مجتهد شبستری در صحن آینه کاری امام زاده اسماعیل (ع) بدون حضور میر بهلول حسنی انجام پذیرفت .

محمد قلی رنگساز خبرنگار شهرستان میانه

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: با هبه رهبری شاهد رفع مشکل چندین ساله مردم شهرستان هستیم .
محمدعلی مددی از پیگیریهای مجدانه معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان و خود در راستای حل این مشکل افزود: با اخذ رضایت مقام معظم رهبری اسناد مالکیت به مردم شهرستان بدون دریافت ریالی به صورت رایگان به مردم اهداء خواهد شد.
وی صدور 6 هزار سند مالکیت را رویدادی مهم و بی سابقه در شهرستان برای خدمات رسانی به مردم که پشتوانه اصلی نظام به شمار می روند خواند.

  مشکل ۶ هزارسند مالکیتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)  برای ۶ هزار خانوار شهرستان با عنایات رهبر معظم انقلاب احل شد.

 

************************

نویسنده و عکس : امید کوهی 

***********************

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. ضمن خوش آمد گویی به میهمانان عزیز و آرزوی سلامتی به رهبر فرزانه و دوست داشتنی ایران و خسته نباشید به مسئولین شهر از آقای مددی یک سوال دارم :

    شما بزرگوار چه قسمت این امر مهم را و از کجا پیگیری کردید ؟!!!

    این کرامت بزرگ با عنایات حضرت آقا به کل ایران شده است بهتر نیست این لطف را منطقه ای نکرده و به حساب خودمان ننویسیم؟

    ضمنا از آقای مهندس حسینی بدلیل حضور در مسئولیت واگذار شده به ایشان ار طرف موکلین تقدیر و تشکر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *