همایش فن آوری های نوین بخش کشاورزی در میانه برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، همایش فن آوری های نوین در بخش کشاورزی با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی و کشاورزان و باغداران شهرستان میانه به همت شرکت دانش بنیان فن آور سپهر پارمیس در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سپهر پارمیس در استان آذربایجان‌ شرقی در این همایش گفت: این شرکت از بزرگ ترین تولید کننده کودهای ریز مغذی در ایران می باشد که در راستای خودکفائی کشور و بر طرف کردن تحریم ها و جلوگیری از خروج ارز اقدام به تولید محصولاتی منحصر به فرد با فرمولاسیون اختصاصی کرده است.

مهندس محمد اسمی افزود: همچنین این شرکت به دلیل استفاده از فناوری های نوین در تولید کودهای ریزمغذی در بخش کشاورزی موفق به اخذ نشان بهره وری ملی در بین شرکتهای تولیدی و بازرگانی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان میانه یکی از قطب‌ های کشاورزی در شمالغرب کشور می‌ باشد بر آن شدیم نقش فن‌ آوری نانو در توسعه و رونق کشاورزی و ارتقاء کیفیت محصولات باغی و زراعی را با معرفی محصولات شرکت دانش‌ بنیان فن آور سپهر پارمیس آغاز کنیم تا بتوانیم سهمی در توسعه و ارتقای کشاورزی داشته باشیم.

مهندس اسمی یاد آور شد: عملکرد عالی برای انواع محصولات زراعی و باغی از جهت کمیت و کیفیت با هزینه‌ ای منطقی و بدون اثرات سوء ناشی از مصرف کودهای شیمیایی و مصرف آسان از طریق محلول‌ پاشی، غرقابی و چالکود از مهم‌ترین خصوصیات نانوکودهای تولیدی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت سپهر پارمیس در استان در پایان نیز با اعلام این که شرکت فن‌ آور سپهر پارمیس در خدمت توسعه صنعت کشاورزی و برطرف کردن تمامی نیاز های کشاورزان است، گفت: این شرکت آمادگی دارد بر اساس آنالیز آب و خاک ارائه شده توسط کشاورزان و یاغداران، برنامه تغذیه کامل نانو کود مورد نیاز آنها را تهیه نماید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی امام جمعه میانه نیز در این همایش با انتقاد از استفاده بیش از حد کشاورزان از کودهای شیمیایی بخاطر پایین آوردن سطح سلامت محصولات کشاورزی که ریشه در کشورهای آمریکا، فرانسه وانگلیس دارد، افزود: فن اوری نانو بسیار مفید بوده که اگر از سوی مسئولین مربوطه تایید و حمایت شود نقش بسزایی در افزایش میزان تولید و سلامت محصولات خواهد داشت.

 

امام جمعه میانه با تاکید بر لزوم ارزش گذاشتن به طبیعت و عدم استفاده از از هورمون در پرورش محصولات کشاورزی،از دست اندرکاران شرکت سپهر پارمیس به جهت تحقیق و پژوهش در راستای بومی سازی دانش های نوین درجهت افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام محمدی از مهندسین و کشاورزان خواست تا هر گونه طرح کشاورزی را بصورت مکتوب به دفتر امام جمعه ارائه دهند تا بعد از بررسی با همکاری بنیاد برکت در سطح شهرستان میانه اجرایی شود.

شرکت دانش بنیان فن آور سپهر پارمیس وابسته به صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه ی فناوری های وزارت دفاع با هدف ارتقاء صنعت کشاورزی و بومی سازی دانش های نوین درجهت افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و سلامت محصولات غذائی در قریب به ۶ سال فعالیت خود موفق به جابه جائی رکوردهای متعددی در زمینه برداشت محصولات باغی، زراعی و گلخانه ای در ایران و جهان گردیده است.

 

لازم به ذکر است در این مسیر، با استعانت از پروردگار و همت دانشمندان بومی موفق به اخذ تأئیده ها و گواهینامه های متعدد از مراکز علمی و دانشگاهی کشور گردیده که از آن جمله می توان به اخذ گواهینامه ثبت مواد کودی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی برای تمامی محصولات اشاره نمود.

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *