تغییر کاربری فضای سبز در تبریز ممنوع است

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، صادق پورمهدی در حاشیه آیین نهال کاری در محدوده بیمارستان خیریه مردانی آذر اظهار داشت: طی سال‌های گذشته همکاران فضای سبز در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دادند و هر قدر هم برخی برای قطع درختان فشار آوردند ، مسؤولان امر در این زمینه مقاومت کردند.

وی با تاکید بر اینکه تا امروز نیز مدیریت استانی در این زمینه حامی سازمان پارک‌ها و پیشگیری از تغییر کاربری‌های فضای سبز بوده است، گفت: تقریبا تغییر کاربری فضای سبز را ممنوع کرده‌ایم مگر در جاهای بسیار اندک و استثنایی که دیگر چاره ای نبوده است.

وی با اشاره به برنامه های توسعه فضای سبز در تبریز افزود: در این زمینه باید از تلاشگران در سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، سازمان عون بن علی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری که همواره برای توسعه فضای سبز و درختکاری زحمت کشیده اند، قدردانی کنم.

معاون فنی عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از سازمان پارک‌های تبریز نیز جهت توجه به کاشت گونه‌هایی که آب کمتری مصرف می‌کنند سپاسگزارم چرا که ما در استان مشکل کم آبی داریم و باید گونه هایی بکار برده شود که مانع از هدررفت بیش از پیش آب شود.

 پورمهدی همچنین از روند حذف و کاهش چمن در فضای سبز تبریز نیز ابراز رضایت کرد و گفت: بهتر است جهت افزایش فضای سبز به جای چمن، به سمت درختکاری برویم.

وی یادآور شد: تبریز به عنوان یک کلانشهر با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند که برای تلطیف این هوا باید به درختکاری هر چه بیشتر توجه داشته باشیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *