اجتماعی و همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی در کاهش معضلات و آسیبهای اجتماعی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، محمدرضا مشایخی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از ۲ هزار تشکل مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان مواد مخدر مشارکت دارند، هدف از برگزاری همایش مواد مخدر در شهرستان میانه با مشارکت انجمن NA را، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی و ارتقای نقش مشارکتی مردم در راستای اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر ذکر کرد.

وی شیوع و تنوع آسیب های اجتماعی در جامعه  از جمله اعتیاد را  یادآور شد و گفت: اجرای برنامه ها و اقدامات نیز باید متناسب با انواع این آسیب ها باشد.

مشایخی با تقدیر از حرکت ارزشمند NA در برگزاری این همایش بزرگ، وجود چنین انجمنهایی در کنار مسئولین شهرستان را پشتوانه محکمی برای پیشگیری، مقابله و درمان خوانده گفت: خطر مواد مخدر به حدی رسیده که نوجوانان جامعه  را نیز آلوده کرده و این امر زنگ خطری برای تمامی آحاد جامعه می باشد.

معاون فرماندار میانه به نقش اساسی مردم در کنار نظام و حاکمیت برای استمرار انقلاب و نظام اشاره کرده گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عزت و اقتدار امروز نظام در سایه پشتیبانی مردم از انقلاب و ولی فقیه حاصل آمده که ریشه در ایمان و باور مردم داشت  و در سایه سلاح ایمان  بود که روحیه جهاد، ایثار و شهادت طلبی در بین مردم به اوج خود رسید.

وی حرکتهای ارزشمند در راستای مقابله و مبارزه با مواد مخدر  از جمله تشکلهای مردمی NA را نیز نشات گرفته از ایمان راسخ ملت ذکر کرده افزود: با این اقدامات و حرکتها ماهیت معتاد و اعتیاد تغییر یافته اما باید فراتر از بهبودی به پیش رفت زیرا مصونیت کامل جامعه در سایه اقداماتی است که فراتر از بهبودی انجام می شود.
مشایخی اذعان کرد: هر کاری که با اعتقاد قلبی و باور راسخ انجام شده و برای خدا و با نیت خالص باشد  به طور قطع ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سوداگران مرگ جز منافع خود به چیز دیگری نمی اندیشند گفت: هر چند نظام و حاکمیت با برنامه هایی از جمله تشکیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و از لحاظ امنیتی اقداماتی انجام داده اما به تنهایی قادر به حل معضل مواد مخدر نبوده و  نیاز است مردم در قالب تشکلها و با اشرافیت بر موضوع و آموزش و فرهنگ سازی در جهت کاهش نارساییهای ناشی از مواد مخدر وارد میدان عمل شوند.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *