رها سازی فاضلاب مجتمع مسکونی فولاد در معابر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا،  بوی مشمئز کننده فاضلاب و آلودگی ناشی از رها سازی فضلاب مجتمع مسکونی فولاد آذربایجان واقع در شهرک اندیشه شهر میانه، مردم منطقه و عابران را آزرده و آنان نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندان از سوی خاطیان و برخورد نکردن مسئولین ، گلایه مند کرده است.

با وجود صدور چندین مورد اخطار شفاهی وکتبی دفع غیربهداشتی فاضلاب مجتمع مسکونی فولاد  و ورود مستقیم فاضلاب به جوی ها همچنان ادامه دارد که سلامت عمومی مردم این منطقه را شدیداً تهدید می کند .

علاوه بر شکایات و مراجعات متعدد ساکنان مجتمع های آپارتمانی همسایه به شهرداری ، متولیان امر هنوز برخورد قاطعی با این مسئله نداشتند .

این در حالی است که بنا به تحقیقات انجام پذیرفته در این راستا رهاسازی فاضلاب در مسیل‌ها و معابر عمومی جرم بوده و تا یک سال حبس دارد . علاوه بر این موضوع رهاسازی فاضلاب در  معابر عمومی علاوه بر نازیبایی و آلودگی بصری باعث آلودگی‌ و ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تکثیر موجودات موذی از جمله پشه خاکی ناقل سالک و انتقال بیماری‌های مختلف مانند وبا، هپاتیت A و بیماری‌های گوارشی می‌‌شود.

مراکز بهداشت متولی نظارت و کنترل بهداشت معابر شهری محسوب می شوند لذا کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی با برگزاری کلاس های آموزشی و نظارت دوره ای بر معابر شهری نقش و جایگاه ویژه ای در فرهنگ سازی و افزایش سطح سلامت شهروندان دارند.

شهرداری ها با اجرا و توسعه شبکه فاضلاب شهری و کمیسیون بهداشت و محیط زیست شوراهای شهر با نصب اطلاعیه هایی با مضامین خودداری شهروندان از رهاسازی فاضلاب ها و پساب ها در معابر شهری، بیان عوارض آن بر سلامت شهروندان و … می توانند مراکز بهداشت را در انجام رسالت خود مساعی نمایند.

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *