لزوم راه اندازی خانه‌های ورزش در روستاهای شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، جمشید نظمی روز یکشنبه ۷ آذرماه، در جلسه ای مشترک با روسای هیئت های ورزشی و ورزشکاران و قهرمانان ورزشی میانه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه دولت برای احداث فضاها و امکان ورزشی با مشکل کمبود بودجه مواجه است، افزود: فعال سازی خیرین ورزشی و مشارکت مردم در ساخت این فضاها می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی داشته باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجانشرقی به اهمیت ورزش و ارتقاء سلامت همگانی بخصوص در مناطق محروم اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شهرستان میانه با بیش از ۴۰۰ روستا، وسع ترین شهرستان استان بشمار می رود که علی رغم رتبه یک استانی در بحث کسب مدال  و افتخارات ورزشی از داشتن خانه های ورزش روستایی بی بهره است.

 

نظمی، به کسب بیش از ۲۵ مدال در رقابت های آسیایی، جهانی و المپیک تنها در ۸ ماهه نخست سال توسط ورزشکاران میانه ای اشاره کرد و گفت: بدون شک با تاسیس خانه  ورزش روستایی زمینه مناسبی  برای نهادینه کردن ورزش در روستاها  و  فعالیتهای ورزشی  و بانوان روستایی فراهم می شود .  

 

وی تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان در صورت مشارکت مردم و خیرین و با کمک دهیاری و بخشداری ها در بحث تامین زمین، آماده تجهیز و احداث خانه های ورزشی روستایی است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین بهره مندی از اعتبارات دولتی را نیازمند همت و تسریع خیرین و مسئولین میانه ای در بحث تامین زمین برای ایجاد خانه های ورزش روستایی عنوان کرد  وافزود: طی سال جاری در ۵۰ روستای آذربایجان شرقی خانه ورزش ایجاد خواهد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از قهرمانان شهرستان میانه و کمک ۵۰۰ میلیون تومانی این صندوق به ورزشکاران و قهرمان ورزشی، اظهار داشت: در صورت فراهم ساختن زمین آماده ساخت پایگاه قهرمانی در شهرستان میانه هستیم.

 

نوایی رئیس اداره ورزش و جوانان میانه نیز با اشاره به درآمد ۷۵ میلیون تومانی این اداره از محل باشگاه های ورزشی در طی یک سال، از رتبه دوازدهم میانه در بحث در آمدزایی بین سایر شهرستان های استان خبر داد و افزود: متاسفانه میانه به عنوان شهر طلایی کشور و رتبه اول استانی در کسب افتخارات مختلف هنوز جایگاه مناسبی در این حوزه ندارد.

 

نوایی سرانه ورزشی شهرستان میانه را ۷۹ درصد عنوان کرد و اظهار داشت:  از میزان تنها ۳۴ درصد به فضاهای ورزشی سرپوشیده اختصاص دارد.

 

وی از افتتاح و بهره برداری دومین استخر سرپوشیده این شهرستان از طریق بخش خصوصی با اعطای تسهیلات ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی اداره ورزش و جوانان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: ساخت استخر سرپوشیده دولتی از سوی اداره ورزش و جوانان می تواند زمینه ساز درآمدزایی و افزایش سرانه ورزشی شهرستان را نیز فراهم سازد.

 

رئیس اداره ورزش و جونان میانه، به بلاتکلیف ماندن وضعیت استادیوم ورزشی ۵ هزار نفری شهید سرانجام  با بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ورزشکاه با نواقصات زیادی روبه رو است که بعد از بهره برداری از آن موجب بلااستفاده ماندن آن شده است.

 

نوایی، تکمیل و استفاده ورزشکاران از مجموعه ورزشی ۵ هزار نفری شهید سرانجام میانه را نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و خواستار رسیدگی مسئولین استانی و کشوری بخصوص شرکت ساخت و توسعه امکان ورزشی به این مشکلات شد.

 

ورزشگاه ۵ هزار نفری شهید سرانجام میانه اردیبهشت ماه سال ۹۴ توسط گودرزی ورزش ورزش و جوانان افتتاح شد، اما نواقصات مختلفی از جمله تکمیل دیوار و حصار کشی محوطه، موتورخانه، پیست تارتان، بلندگوها و همچنین پرداخت حقوق و تامین نیروی انسانی آن همچنان پا برجاست.

 

 

img_6765 img_6770 img_6782 img_6783 img_6789 img_6793 img_6796 img_6806 img_6808 img_6810 img_6812 img_6825 img_6836 img_6847

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *