معرفی شهید روحانی مهدی آشوری

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا :شهید مهدی آشوری از دوران نوجوانی علاقه شدید به طلبگی و آموزش علوم دینی داشت؛ هر از چند گاهی که فرصت به دست می آورد ، درجمع و محفل طلاب حوزه علمیه جعفریه حاضر میشد و از حضور آنان استفاده میکرد.

پس از مدتی چون نبوغ ، استعداد و علاقمندی خود را نسبت به فراگیری معارف حوزوی بیش ازپیش نشان داد ، در مهر ماه 1349 عازم حوزه علمیه شد. در مدرسة « حقانی » مسکن گزید و دراندک مدتی به موفقیتهای چشمگیری دست یافت.

او از محضر اساتید بزرگی همچون حضرات آیات: میرزا علی مشکینی ، احمد جنتی ، محمد مؤمن و … بهرة وافی برد. اندکی بعد از ورود او به مدرسه ، مبارزه خستگی ناپذیرش بر ضد رژیمسلطنتی آغاز گردید.

شهید آشوری فرصتهایی که در محافل مختلف برای سخنرانی پیدا می کرد ، بدون هیچ گونه ملاحظه و با صراحت کامل ، به افشای جنایتهای رژیم می پرداخت؛ در ایام تبلیغ به هر شهر ، دیار و روستایی قدم می نهاد ، بسیار شجاع و بی باک جنایات و مفاسد رژیم شاهنشاهی را بیان میکرد ، تا اینکه در سال 1352 این طلبة سلحشور را دستگیر و روانه زندان ساختند.

وی مدت دو سال ، دشوارترین شکنجه ها و فشارهای روحی و جسمی را تحمل کرد. پس از آزادی ، از سوی جاسوسان رژیم به خدمت سربازی اعزام گشت و مدت دو سال دیگر نیز زیر نظر عواملرژیم در پادگانهای ارتش نگه داشته شد.

شهید آشوری پس از چهار سال اسارت در چنگال عوامل رژیم شاه ، دوباره به حوزه علمیه قم بازگشت و به حجم جبهه مبارزاتی خود افزود. هنگام بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی ( رحمتالله علیه ) به وطن پس از پانزده سال ، شهید آشوری به سبب سابقه انقلابی و اعتباری که در نزد ارکان انقلاب ، مانند شهید بهشتی و شهید باهنر داشت به عنوان یکی از اعضای مهم و کارآمد کمیته استقبال حضرت امام ( رحمت الله علیه ) برگزیده شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مدتی در کمیته انقلاب اسلامی میانه به فعالیت پرداخت؛ سپس از سوی شهید آیت الله قدوسی به سمت دادیاری شهرستان میانه منصوب گردید تا به وضع قضایی ، امنیتی و انقلابی این شهرستان رسیدگی نماید.

شهید آشوری در طی این مسئولیت ، در جهت پاکسازی عوامل وابسته به رژیم شاه ، خنثی سازی توطئه آنان و دفاع از حریم اسلام ، انقلاب و مستضعفان ، تلاشهای شبانه روزی زیادی ازخود به یادگار گذاشت.

شهید در نخستین انتخابات شوراهای اسلامی شهر ، در 20/7/1358 ، بیشترین آراء را به خود اختصاص داد و به خاطر درایت ، مدیریت و اخلاصش ، به ریاست شورای اسلامی شهر میانهبرگزیده شد و مدت دو سال خدمات ارزنده ای را جهت عمران و آبادی شهر انجام داد. با شروعجنگ تحمیلی ، ایشان جزو اولین کسانی قرار گرفت که با تمام وجود خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل رساند. او بارها به جبهه های مختلف اعزام شد؛ نخستین اعزام وی به جبهه ،شش ماه به طول انجامید. او در سال 1362 به دانشکده ( علوم قضایی ) ویژه روحانیون وارد شد تابا اتمام دورة تخصص در امور قضایی کشور ، به انقلاب و مردم بیشتر خدمت کند؛ وی در بهمن 1364 دورة کارآموزی را با موفقیت به پایان رساند؛ چنانکه از سوی مسئولین قضایی کشور ، به طور رسمی دعوت به همکاری شد.

اما شهید آشوری پس از فارغ التحصیل از دانشکده ، تصمیم گرفت قبل از شروع کار ، چند روزی رادر کنار رزمندگان اسلام باشد و جشن فارغ التحصیلی خود را در جمع آنان بر پا کند.

سرانجام در 1/12/1364 به همراه شهید محلاتی و عده ای از مسئولین قضایی و نمایندگان مجلس ، عازم منطقه عملیاتی جنوب شد که هواپیمای حامل ایشان در آسمان اهواز ، مورد تعقیب هواپیمای جنگی بعثی عراق قرار گرفت و همه سرنشینان آن که اغلب شخصیتهای روحانی و نظامی بودند ، به شهادت رسیدند از جمله آنها روحانی خستگی ناپذیر مهدی آشوری بود که عاشقانه شربت شیرین شهادت را نوشید و به ملکوت اعلی پیوست.

« روحش شاد و یادش گرامی باد »

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *