وحدت و خدمت به مردم هدف نهایی تمامی احزاب بعد از انتخابات باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام و المسلمین زواری نسب امام جمعه موقت میانه در خطبه های نماز عبادی -سیاسی امروز جمعه ۱۴ اسفندماه، در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر، با اشاره به این موضوع که جهل و نادانی از دیدگاه اسلام مورد سرزنش و ملامت قرار گرفته است، افزود: کسانی که از روی نادانی کاری انجام داده و بعد پشیمیمان و جبران کردند، خداوند قلم عف بر گناهان وی خواهد کشید.

امام جمعه موقت میانه با بیان اینکه اجابت سخن و کار قبل از فکر کردن بدان از جمله ویژگی های فرد جاهل و نادان است، اظهار داشت: داوری بر کاری که علم و آگاهی آن را ندارد و تکرار خطاها و اشتباهات گذشته از جمله ویژگی های دیگر این افراد است.

 وی افزود: عالم بودن و جاهل بودن به سن و سال نیست و هر کس به فضلیت ها و کمالات نزدیک تر بوده و به وظایف خود آشنا و عمل کند، انسان درست و کاملی می باشد.

خطیب موقت میانه، گفت: جاهل سخاوتمند در نزدک خداوند از جایگاهی بالاتر از عالم بخیل دارد که مال خود را در راه نیازمندان صرف نکرده و به واجبات خود مانند زکات بی اهمیت است.

زواری نسب، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور و حماسی مردم در صحنه حساس انتخابات ۷ اسفند، افزود: در نظام اسلامی هدف نهایی باید وحدت میان تمامی احزاب و خدمت به مردم و پیروی از ولایت مطلقه فقیه باشد.

امام جمعه موقت میانه عمل و پیروی از قرآن و اهل بیت پیامبر (ع) مهم ترین عامل وحدت و اتحاد مسلمین عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که در کلام علی (ع) به ملاک آمده است؛ اگر میان خوبی و بدی در جامعه فرق نباشد هر فرد مرتکب کننده این اعمال به استمرار آن تشویق خواهند شد.

خطیب موقت میانه با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۵ اسفند به عنوان روز درخت کاری، با اشاره به آیات و روایت، خواستار دقت در کاشت درختان بخصوص درختان ثمردار و پر فایده شد.

وی با اشاره به‌ قرار گرفتن در ایام احسان و نیکوکاری نزدیک سال نو، دستگیری از نیازمندان و تهی‌دستان را به عنوان عامل نجات‌دهنده مومنان در دنیا و آخرت برشمرد که باید موردتوجه و عمل آنان قرار گیرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …