گزارش سنای آمریکا بیانگر خوی حیوانی این کشور است / پیاده روی اربعین ،قدرت نرم مسلمانان در برابر دشمنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز جمعه 21 آذر 93 ،در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ،با اشاره به حرکت پیاده روی  عظیم عاشقان آن حضرت ، از آن به عنوان نمایش ارادت و وحدت میان مسلمین جهان یاد کرد .

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که این اجتماع عزاداری با هیچ اجتماع دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست ، افزود : وهابیت با اهداف شوم خود قصد متهم کردن شیعیان به بی نمازی را دارند که این حرکت بزرگ همراه با صفوف طویل انسانی در کیلیومترها ، بیانگر قدرت نرم مسلمانان و اهل بیت (ع) در مقابل چشم دشمنان اسلام و انقلاب است .

حامدی با اشاره به امکانات محدود در مرزهای کشور عراق از بازماندن بسیاری از هموطنان در ملحق شدن به این حرکت عظیم و بی نظیر ، با ابراز امیدواری از حضور چشمگیر تر در سالهای آینده خواستار توجه مسئولین کشور عراق در وضعیت پذیرش زائرین و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سالهای آینده  شد .

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به فرا رسیدن روز چهارشنبه26 آذر و تبریک این روز به قشر زحمتکش رانندگان خواستار توجه ویژه این قشر به قوانین راهنمایی و رانندگی بمنظور فرهنگ سازی این مقوله در سطح جامعه شد .

وی همچنین با تسلیت شهادت آیت الله مفتح در روز پنجشنبه 25 آذر ، بر لزوم هم افزایی و وحدت میان حوزه و دانشگاه تاکید و از آن بعنوان عاملی برای  پیشرفت همه جانبه کشور یاد کرد .

خطیب نماز جمعه میانه ، با اشاره به گزارشات کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا درباره بکارگیری شکنجه توسط بازجویان سیا به‌ویژه در گوانتاناما و انعکاس آن از طریق رسانه ها ، افزود : این گزارشات حاکی از خوی حیوانی و دد منشانه دارد .

وی چهره حق به جانب و مدافع حقوق بشری آمریکا در کنار ارائه این گزارشات و مشکلات داخلی این کشور را نشانه باطل بودن رژیم زور گو و سلطه خواه این کشور دانست .

امام جمعه میانه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد از سوی سران سه قوه و مسئولین کشور در روز های گذشته ضمن یادآوری  فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در خصوص مبارزه عملی در میدان به دور از  شعارزدگی و پایبندی به برگزاری همایشات متعدد در این خصوص افزود : بیش از 13 سال از تاکیدات ولی امر مسلمین و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مبارزه با فساد می گذرد و این ضعف بزرگ برای دستگاه های اجرایی و سران قوا می باشد که تاکنون اقدامی موثر و عملی در این خصوص انجام نداده اند .

وی با بیان این موضوع که مسئولین کشور  بایستی در بحث مبارزه با گسترش فساد و حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه بخصوص در قبال خانواده شهداو فرزندان انان احساس تکلیف کنند ، اظهار داشت : برخورد قاطعانه و سریع با مفاسد اقتصادی نمونه ای از حکومت اسلامی است که باستی تبدیل به الگویی برای سایر ملت ها در جهان شود .

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به سفر اخیر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان میانه ، با بیان این موضوع که در جریان این سفر مشکلات و موانع پیش روی پیشرفت و توسعه شهرستان از طریق فرماندار و نمایندگان و اینجانب به گوش مدیران کل استانی و شخص استاندار رسید، خاطرنشان کرد : تصویب سند تدبیر و توسعه با وجود مشکلات پیش روی دولت و کاهش قیمت نفت از سوی کشور سر سپرده عربستان که قصد ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم جمهوری اسلامی ایران را دارد، در نوع خود اقدامی جالب در بحث شناسایی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان میانه می باشد که بایستی از روی کاغذ به مرحله  اجرا در آید .

وی همچنین بر لزوم اجرای سیاست های ابلاغی از سویم مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در خصوص اقتصاد مقاومتی و تکیه بر صادرات غیر نفتی و استحکام پایه های اقتصادی کشور تاکید کرد .

خبرنگار: امید کوهی 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …