دولت و ارتش نیجریه همچنان ناتوان از مقابله با گروه تروریستی-تکفیری بوکوحرام

علی مسعودی کارشناس علوم سیاسی طی یادداشتی در پایگاه اطلاع رسانی میانا نوشت: شیعیان اهل بیت(ع) در نیجریه از سال ۱۳۶۱ و همزمان با انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری از آن، وارد عرصۀ فعالیت شده اند و از سال ۱۳۷۴ فعالیتهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی خود را برای ترویج و اشاعۀ فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(ع) وارد مرحلۀ جدیدی کرده اند و آیت الله شیخ ابراهیم زکزاکی عالم برجسته نیجریه ای پرچمدار ترویج فرهنگ تشیع در دورترین نقطه از مرکزیت تشیع است که با وجود جفای دولتمردان کشورش و تحمل مشقت های فراوان توانسته است نزدیک به ۱۵ میلیون شیعه وفادار به اهل بیت(ع) و اسلام واقعی را در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای افریقایی به نام نیجریه که صاحب منابع عظیم زیرزمینی است، تربیت کند.

اینک در یک کشور ۱۵۰ میلیونی که ۱۵ درصد آن شیعه هستند ارتش این کشور دست به اقدامات خلاف هنجارهای بشردوستانه زده و موجب قتل عام ۵۰۰ نفری شیعیان آن کشور که در حال انجام مراسمات مذهبی در یک مرکز دینی بودند زده است. قتل و خونریزی و زخمی و مجروح کردن همراه با ضرب و شتم مردم مسلمان شیعه یک کشور در شرایطی که گروه تروریستی بوکوحرام انواع جنایت ها را در نیجریه انجام می دهد، جای بحث و تأمل دارد و به نظر می رسد دست سرویسهای اطلاعاتی کشورهای مرتجع عربی و غربی در حساس کردن دولت و ارتش نیجریه به افزایش روزافزون شمار شیعیان آن کشور، در کار باشد. و بوی توطئه در قتل عام شیعیان نیجریه و محدود کردن فعالیتهای آنان را می شود متوجه شد. این در حالی است که رهبر  شیعیان، شیخ ابراهیم زکزاکی را نیز به طرز فجیعی بازداشت کرده و تعدادی از فرزندان وی را نیز به شهادت رسانده اند.

محدود کردن فعالیت شیعیان در آن کشور و باز گذاشتن دست گروهک سلفی- تکفیری بوکوحرام در قتل و غارت مردم بیگناه کشور نیجریه، خود موید همدستی دولتمردان و ارتش نیجریه با حامیان گروههای تروریستی- تکفیری مثل داعش و النصره در غرب آسیاست که به زعم خود می توانند جلوی قدرتمندی شیع را بگیرند. به هر حال جنایت ارتش و دولت نیجریه در کشتار شیعیان و بازداشت شیخ ابراهیم زکزاکی محکوم است و این توطئۀ ارتجاع منطقه و استکبار در سایۀ غفلت عامدانۀ عاملان جنایت، محکوم به شکست است و این نهضت عاشورایی و معارف اهل بیت(ع) است که زمام امور را در آن نقطه از کرۀ خاکی بدست خواهند گرفت و قطعا" ام القرای اسلام و تشیع در کنار مردم مظلوم و شیعیان نیجریه خواهد ماند و انشاءالله حق پیروز است. و عاملان آن قتل عام فجیع به سزای اعمالشان خواهند رسید.

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *