باز هم خلف وعده در تکمیل و تجهیز امکانات شهربازی میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در مرداد ماه سال ۹۳ بود که پس از شکایت متعدد از وضعیت نامطلوب شهربازی شهر میانه نشستی فوری با حضور اسماعیل حیدری آزاد فرماندار برکنار شده شهرستان میانه به همراه شهردار و اعضاء شورای اسلامی، در راستای تعیین و تکلیف محل شهربازی ظرف ۴۸ ساعت بعد از بازدید از این محل،  با حضور پیمانکار شهربازی در ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان میانه برگزار شد.

جلسه ای که در حدود ۱۰ ماه گذشته برگزار و مصوباتی که بنا به اخبار درج شده توسط فرمانداری شهرستان میانه که در ادامه بدان بیشتر خواهیم پرداخت، تا کنون در حد حرف و تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.

بدون شک سبک گزارش و روند جلسه حاکی از حل مشکل با تعیین ضرب العجلی چند ماهه و صدور دستوراتی خلاصه می شود که تا کنون مردم میانه هیچ گونه تفاوت و تغییری از این جلسه پر آب و تاب ندیده اند.

امکانات شهر بازی میانه

متن این حبر که در تاریخ ۲۴ مرداد ماه ۹۳ از سوی فرمانداری میانه منتشر شده است بدین شرح است:

در این جلسه ی ویژه که بلافاصله بعد از پیگیری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه صورت پذیرفت و در حدود ۴ ساعت به طول انجامید، ابتدا بهنام صفائی؛ معاون شهردار به ارائه وضعیت و گزارش کلی از جزئیات پرونده و عقد قرارداد ۳۰ ساله شهرداری و پیمانکاران شهربازی، و همچنین شکایات مردمی از نواقصات و تلنبار شدن آهن آلات در محیط شهر بازی پرداخت.

بعد از ارائه گزارش اولیه از سوی شهرداری میانه، محمد جواد زارعی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن شهربازی های ایران که به همراه هیئتی متشکل از اعضاء انجمن شهربازی های کشور و رئیس سازمان استاندارد، برای دفاع از کارنامه خود در دفتر مقام عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان میانه حاضر شده بود، با انتقاد شدید از وضعیت محیطی و فضای شهربازی میانه که به زعم وی با کم لطفی شهردار  و شورای اسلامی شهر میانه پدید آمده است، سخنان خود را آغاز کرد و گفت: شهربازی میانه فاقد یک آبخوری ساده و سرویس بهداشتی است.

وی که با عنوان پدر شهربازی های ایران  مشهور است در ادامه افزود: بنده علاوه بر میانه و بسیاری شهرهای کشورمان، در برخی از کشورهای همسایه من جمله عربستان و آذربایجان نیز شهر بازی راه اندازی کرده ام که هم اکنون فعال هستند، اما متأسفانه گاهاً در بعضی از شهرستان ها با مشکلات عدیده ای رو به رو می شویم که میانه نیز یکی از آنهاست.


وی با بیان اینکه شهربازی میانه یکی از بهترین ها در مقایسه با شهرستان های هم تراز است، اظهار داشت: وضعیت شهربازی اگر عالی هم نه، نسبتاً خوب است و تمامی تجهیزات و وسایل بازی آن دارای استاندارد سازمان مربوطه هستند و این شهرستان جزو معدود شهرستانهایی است که بعد از اعمال و اجباری شدن استاندارد در کلیه شهربازی های ایران بی وقفه به کار خود ادامه داد و این نشان از آن دارد که این محل تا چه اندازه با اصول استاندارد مطابقت دارد.

شهردار میانه که در موضع دفاع از شهرداری و مردم میانه رو به روی پیمانکاران نشسته بود، با انتقاد شدید از مدت قرارداد شهربازی که بالغ بر  30 سال است، گفت:  متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که طولانی بودن زمان قرارداد تنها شهر بازی شهرستان در سالهای گذشته، در طول زمان سبب راحتی خیال پیمانکاران و کاستن آنها از خدمات کیفی و کمّی شهربازی شده است.
جلیل خرده فروش که انتقادات پیمانکاران شهربازی را به هیچ وجه نپذیرفت و مدعی بود هرگز درخواستی از سوی پیمانکاران شهربازی مبنی بر احداث آبخوری و سرویس بهداشتی در محل شهربازی به شهرداری میانه ارائه نشده است، تصریح کرد: درخصوص آبخوری باید بگویم که تعداد دو آبخوری تنها با فاصله چند متر از هم در پارک انقلاب ایجاد شده، پس هرگز  وصله ی قصور و کوتاهی در این مورد به شهرداری میانه نمی چسبد و درخصوص سرویس بهداشتی نیز بهتر است یادآوری کنم که داخل شهربازی سرویس بهداشتی وجود دارد که متعلق به وزارت راه است و باید برای استفاده از آن با نهادهای ذی صلاح رایزنی شود، پس ایجاد یک سرویس دیگر در محل شهربازی عقلانی نیست!.

امکانات شهر بازی میانه

وی با انتقاد از آهن آلات ریخته شده در محل که موجبات دلخوری و ناراحتی مردم میانه در هنگام مراجعه به شهربازی شده است، افزود: متأسفانه شهربازی میانه تبدیل به انبار تجهیزات شهربازی شهرستان های همجوار شده و فضای زشتی در محل بوجود آورده است. وجود تجهیزات ناقص، که سالها بلاتکلیف بر زمین مانده اند و معلوم نیست بالاخره در این شهربازی نصب خواهند شد یانه، مردم را برای مراجعه به شهربازی از رغبت انداخته و خانواده های عزیز میانه ای گاهاً از زخمی شدن فرزندانشان هنگام بازی در محل گزارش می دهند.


شهردار میانه با بیان این موضوع که بنده شخصاً هیچگاه خانواده و فرزندانم را به چنین شهربازی نمی آورم، اظهار داشت: مردم میانه مردمی بافرهنگ و اصیل هستند، مردم شریف میانه حاضرند هزینه های بیشتری صرف کنند امّا از امکانات و خدماتی استفاده کنند که در شأن شهرستان ویژه میانه باشد و نه وسایل دست چندمی که زمانشان سالهاست که گذشته و حتی کوچکترین بچه ها را نیز به هیجان نمی آورد. دیگر زمان تاب بازی و الاکلنگ گذشته و بچه های امروز میانه می خواهند از بهترین امکانات و تجهیزات مهیج  که در مراکز استانها وجود دارد، استفاده کنند، و بنده بعنوان شهردار میانه و نوکر مردم و خادم این خاک، چنین شهر بازی ای را برای این شهرستان ویژه شایسته نمی دانم.

پس از ایراد سخنرانی و انتقاد شدید اللحن توسط شهردار میانه، محمد جواد زارعی پیمانکار شهربازی میانه با عصبانیت تهدید به تعطیلی شهربازی کرد و ادعای جمع کردن وسایل و تجهیزات تا چند روز آتی کرد و گفت دیگر حاضر به کار کردن در شهرستان میانه نیست و فشار بیش از این از سوی مسئولین را قبول نخواهد کرد.

ادعای پدر شهربازی های ایران زمانی قوّت گرفت که شهردار میانه ادعا کرد؛ قادر است جای خالی وی را در شهرستان پر کند و قطعاً در فاصله ای نه چندان طولانی یک شهربازی مجهز و مدرن در محل شهربازی کنونی توسط شهرداری و با حمایت شورای اسلامی شهر میانه ساخته خواهد شد.


بهمن نعمت زاده رئیس شورای شهر نیز که یکی از حضار، و به نوعی مدعی العموم بود، گفت: از طرف جاده ترانزیت که مهمترین راه شهرستان میانه و گذرگاه مسافران از هر دو سمت تهران و تبریز به شهر است، اینجا بیشتر به یک ضایعات فروشی شباهت پیدا کرده و متأسفانه خبری از چمن و درختان سابق نیست. قطعاً هنگام عقد قرارداد پیمانکاران محترم شهربازی با شهردای در سالهای دور، هیچ بندی مبنی بر این در متن آورده نشده است که اینجا به ایمن گاه معتادین و سگ و شغال ها تبدیل شود!.
باری چنین بود که قرار شد تنها شهربازی میانه تعطیل شود و خدایی ناکرده کودکان میانه تنها محل شادی خود را از دست بدهند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه که تقریباً تا آن لحظه سکوت اختیار کرده و صرفاً مستمع بی طرف بود، بعد از شنیدن سخنان و ادعاهای هردو طرف، گفت: اگر هدف شادی و نشاط کودکان میانه باشد، هیچ یک از تصمیمات دو طرف به صلاح حتی خود تصمیم گیرندگان، نخواهد بود.


حیدری آزاد ضمن دعوت به آرامش دو طرف بحث، جلسه را برای دقایقی تعطیل کرد و درخواست کرد تا حضار آخرین مشاوره ها را با معاونین و هیئت خود انجام داده، و آتیه شهرستان میانه و شادی کودکان بی گناه میانه را در انتهای تصمیمات خود بگنجانند.
پس از گذشت مدت زمانی و انجام گفتگوهای خصوصی طرفین و مشورت با معتمدین خود، دوباره جلسه دراتاق معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه آغاز و دوباره درمورد تصمیمی که تاریخ ساز بود، بحث و گفتگو شد.

امکانات شهر بازی میانه
حیدری آزاد که به طور خصوصی با هر دو طرف صحبت کرده بود، جلسه را با این سخنان ادامه داد: امروز نباید غصه گذشته را خورد و دعوای آن روزها را کرد، امروز باید دید مشکل کار کجاست و چطور می شود آن را حل کرد؟ قطعاً ساختن و ایجاد یک شهربازی در شهرستان، درست به اندازه جمع کردن و بردن آن از اینجا سخت و دشوار است. لذا باید در تصمیم گیری های خود نهایت دقت و آینده نگری را به کار ببندیم، تا خدایی ناکرده بعداً پشیمانی به بار نیاید.

فرماندار ویژه میانه اظهار داشت: شهربازی فعلی میانه به هیچ وجه در شأن و منزلت کودکان و جوانان نجیب و خانواده های معزز و مؤمن میانه ای نیست و باید برای این مردم با غیرت و نجیب بهترینها فراهم گردد.


وی ضمن تقدیر و تشکر از شورای اسلامی و شهردار محترم و همچنین کلیه همکاران ساعی ایشان، تصریح کرد: آقای شهردار کاملاً حق دارد و می خواهد شهر شهدای زینبیه و ثارالله با مردم شریف و عزتمندش صاحب شهربازی مدرن و زیبا با امکانات و تجهیزات روز شوند و برای هزینه ای که پرداخت می کنند شایسته استفاده ببرند، امّا در طرف مقابل نیز خواسته های پیمانکاران بجا و محق بنظر می آید و باید شهردای میانه نهایت همکاری لازم را در خصوص روشنایی و چمن و آسفالت شهربازی، داشته باشد. هرچه و هرچقدر هم در این میان سوتفاهم پدید آمده بهتر است کنار گذاشته شود و این مهم حداقل برای خاطر خانواده های شهدای میانه و فرزندان بزرگوار آن عزیزان از دست رفته در راه وطن، باید صورت پذیرد.


پس از پایان سخنان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و تأکید وی، خرده فروش؛ شهردار میانه و زارعی؛ رئیس انجمن شهربازی های ایران، در حضور رئیس شورای اسلامی شهر میانه با هم روبوسی کرده و صورتجلسه ای با جزئیات زیر نگاشته و به امضاء حضّار جلسه رسید:


مستأجر(پیمانکاران شهربازی) کلیه تعهدات خود مندرج در قرارداد را عملی نماید.


شهرداری میانه به کلیه بندهای مندرج در قرارداد گذشته عمل کند.


پیمانکاران تا چند روز آتی، محیط شهربازی میانه را از آهن آلات اضافی و و تجهیزات بلااستفاده که فضای زیادی را در محل اشغال کرده اند، پاک نمایند.


پیمانکاران تا پایان سال جاری نسبت به تکمیل و تجهیز امکانات شهربازی میانه و افزایش خدمات اقدام نمایند.


در پایان سال جاری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه بهمراه شهردار و اعضاء شورای شهر بازدید نهایی خود را در خصوص تکمیل پروژه شهربازی و تعهد پیمانکاران از محل انجام دهند.


دو بند دیگر به اصرار پیمانکاران شهربازی در انتها به متن صورتجلسه اضافه گردید که به شرح زیر گزارش می گردد:


تمامی خدمات و امکانات رفاهی و تفریحی شهربازی شهرستان میانه، به احترام خانواده شهدای این شهرستان، علی الخصوص شهدای زینبیه و ثارا… با سی درصد تخفیف و زیر قیمت مصوب شورا و انجمن شهربازی ها ارائه خواهد شد.


حال اینکه خروجی این جلسه و یا این توافق و تفاهم تا کنون تا چه میزان عملی شده است، , و این موضوع امری است که مردم میانه بهتر می توانند در مورد آن قضاوت کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. میانالی

    برای شهری مثل میانه خیلی بده که یک شهر بازی درست و حسابی نداشته باشد .

    ۱- محیط اون شهربازی کوچیک هست باید در یک محیط بزرگ و دل باز باشد.

    ۲- پراز آهن پاره و تمییز نیست علف هرز و غیره و زمین صاف و هموار ندارد

    ۳-دستگاها شون یا خرابند یا کیفیت لازم را ندارند

    ۴- تنوع دستگاها کمه و باید دستگاهای بیشتری بیارن

    اگر این ۴ موارد رفع شود مردم راضی میشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *