از میزان درآمد یک عضو شورا تا پروژهای انتخاباتی در سطح شهرمیانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در تقویم رسمى کشور ما روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلى است که آموزه‌هاى دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

با نزدیک شدن به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی کشور و روز ملی شوراها، کانون توجهات همشهریان میانه ای و اصحاب رسانه به ساختمان پارلمان محلی و نمایندگان منتخب مردم در آن بیشتر جلب می شود.

بر همین اساس گفتگویی با بهمن نعمت زاده یکی از ۹ نفر اعضای پارلمان محلی شهر میانه ترتیب دادیم.

*لطفاً خودتون رو معرفی کنید؟

بهمن نعمت زاده  متولد پنجم فروردین ۱۳۴۴ در شهر میانه.

*میزان تحصیلات؟

کارشناسی ارشد رشته جغرافیای سیاسی از دانشگاه تهران .

*چند تا فرزند دارید؟

امیر مهدی-در مقطع اول دبیرستان تحصیل می کند.

*محل زندگی شما کدام منطقه از شهر است؟

شهرک ولی عصر(عج).

*قبل از اینکه بریم سراغ سوالات اصلی، در همین ابتدا سوالی ذهن مرا به خود مشغول کرده، درآمد یک عضو شورا در ماه چقدر است؟

باید بگم درآمد ثابتی نیست ولی بطور متوسط بستگی به تعداد جلسات دارد، مثلا برای ما حدوداً  8 جلسه در ماه می شود و برای هر جلسه ۵۰ هزار تومان لحاظ شده.

*پس با این حساب تقریباً ۴۰۰ هزار تومان؟

بله در آن حدود، البته اعضایی که در کمیسیون ها عضو هستن میزان دریافتی آنها مقداری بیشتر است.

*قضیه این کمیسیون ها چیست؟ یکم بیشتر توضیح می فرمایید؟

بله، ما در شورای اسلامی بنا به آرای اعضا افرادی را در کمیسیون های مختلف شهر داریم مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و یا حمل و نقل و ترافیک و آنها به نسبت شرکت در جلسات نیز مبالغی دریافت می کنند.

*جلسات شورا چند ساعت طول می کشد ؟

تقریبا ۲ ساعت.

*آقای نعمت زاده با توجه به ارتقای درجه شهرداری میانه از ۸ به ۹ تا حالا چه مزایایی از این ارتقا شامل حال شهر شده است؟

به جرات می توانم بگم این ارتقا در حد نام بوده و تا کنون هیچ تغییری در افزایش خدمات به همشهریان و یا ایجاد نواحی چندگانه در شهر نبودیم.

*به نظر شما علت این موضوع کجاست؟

به نظر من، پیگیری مطلوبی از سوی مسئولین شهرستان انجام نشده است. ای کاش با ابلاغ ارتقای درجه شهرداری چارت سازمانی آن هم تصویب می شد.

*خوب نوبتی هم که باشه نوبت، طرح احیای بافت فرسوده اطراف حرم امام زاده اسماعیل(ع) شهر میانه هستش؟

مدت ۳۵ سال است که صحبت از احیای بافت فرسوده اطراف حرم امام زاده اسماعیل(ع، نقل هر جلسه و مجلسی است و بیشتر از آن ابزاری در جهت رای جمع کردن مردم در انتخابات استفاده شده است.

با این وجود کارهای عملیاتی اجرای این پروژه بزرگ در زمان شواری اسلامی دور چهارم کلید خورد و تا عقد قرار داد با شرکت کوثر آذربایجان بسته شده که بنا به دلایلی که در آینده نزدیک اشاره خواهم کرد، این قرار داد با دخالت یکی از مسئولین اجرایی برکنار شده شهرستان فسخ شد.

*رویکرد اعضای شورای اسلامی دور چهارم شهر میانه در ۲ سال گذشته از عمر این شورا بیشتر به کدام جهت بوده است؟

شورای اسلامی دور چهارم شهر میانه اولین طرح ها و حرکت خود را در چهار محور که اعم از نگارش طرح تفضیلی جدید شهر، پروژه اطراف حرم، کمربندی ساحلی و رسیدگی به وضعیت ورودی ها شهر آغاز کرده است.

*طرح جامع شهر میانه وجود دارد؟

بله ولی در همین روزها تاریخ آن به اتمام می رسد و کارهای اجرایی برای تولید نقشه جدید و بعد از آن طرح نقشه تفضیلی بر همین مبنا در دست اقدام است.

*وضعیت پروژه کمربندی ساحلی که به نظر می رسد چند ماهی است متوقف شده، در چه مرحله ای است؟

در راستای تکمیل پروژه خیابان کمربندی ساحلی شهر میانه، در طول سالیان گذشته تلاش های زیادی صورت گرفته که فعلا منجر به نتیجه نشده است، و در قسمت های از این پروژه از جمله مسیر پل حصار تا کشتارگاه، عده ای از ساکنین بر سر قیمت زمین هایشان اعتراض داشتند که با تلاش های شهردار قرار شده با تعیین قیمت کارشناسی و واریز مبلغ به حساب این مسیر هم بزودی بازگشایی شود.

*زمین آقای مشایخی هم در مسیر قرار دارد، با وجود کلنگ زنی آن چرا روند پروژه متوقف شد؟

البته برای من هم جای سوال داشت که چرا این کلنگ زنی انجام شد، همانطور که گفتم بیشتر پروژه های سطح شهر تبدیل به ابزار انتخاباتی شده اند، ولی با این حال مذاکرات و جلسات متعددی با وی در محل شهرداری و با حضور شهردار انجام پذیرفته که ان اشالله روند آنها مثبت بوده و در آینده نزدیک شاهد حل این اختلافات خواهیم بود.

*چرا شهرداری میانه از توان و ظرفیت خود در تولید مصالح و آسفالت استفاده نمی کند؟

توان کارخانه آسفالت میانه برای کارهای جزئی است و بنا به نظر کارشناسان شهرداری پیمان سپاری این پروژه ها به نفع شهرداری است.

*وضعیت میدان ورودی شهر از سمت زنجان چگونه است؟

متاسفانه باید بگم بعد از یک مرحله خاک برداری با هزینه ۳۸۰ میلیون تومان، به یک باره با نظر همان کارشناس، محل میدان کمی تغییر کرد که باعث گردید همان خاک برداشت شده دوباره به محل مورد نظر انتقال یابد.

با وجود انشعابات فراوان آب ، برق، گاز، خطوط تلفن و لوله نفتی در این مسیر امیدواریم تا آخر سال ۹۵ این پروژه به بهره برداری برسد.

*با وجود مشکلات ترافیکی در خیابان های قدیمی چرا تصمیمات جدی در این راستا از سوی شورای شهر میانه اتخاذ نمی شود؟

رئیس شورای ترافیک شهرستان فرماندار می باشد، و از جانب شورا هم خانم شیخ الاسلامی به عنوان رئیس شورای اسلامی در این جلسات حضور دارند و هر گونه تغییرات در سطح شهر منوط به اخذ تصمیمات از جانب این شورا می باشد.

*آیا سند چشم اندازی برای شهر میانه تعریف شده است؟

بنا ابلاغ نامه ای از سوی سازمان شهرداری های کشور، تمامی شهرداری ها موظفند تا در سال ۹۴ سند چشم انداز ۵ ساله ای برای شهر تدوین کنند، که خوشبختانه شهرداری میانه هم گامی های مثبتی در این راستا برداشته است و در روزهای آینده به اطلاع شورای اسلامی شهر و همشهریان خواهد رسید.

*صحبت های در خصوص برون سپاری نیروهای شهرداری در شهر پیچیده، آیا این مسئله حقیقت دارد؟

بله، سازمان شهرداری های کل کشور سیاستی مبتی بر واگذاری نیروهای شهرداری به بخش خصوصی ابلاغ کرده که به تصویب شورای شهر هم رسیده است. و به نظر بنده حرکت سنجیده و مطلوبی است که باید در راستای قوانین در شهر میانه نیز اجرا شود.

البته این رو هم باید عرض کنم که ذهنیت جامعه بخصوص مردمان شهر میانه از مسئله خصوصی سازی اندکی متفاوت است ولی در این صورت میتوان با مدیریت صحیح شاهد افزایش کیفیت خدمات بود.

*چرا جلسه مشترک با نمایندگان دیگر ادامه نیافت؟

سال گذشته در حدود ۵ جلسه با هر دو نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اقدام به برگزاری جلسه مشترک در محل ساختمان شورا کردیم که خوشبختانه مصوبات بسیار خوبی از آنها حاصل شد و کم ترین فایده آن اطلاع از مشکلات شهری و کمک در راستای حل آنها از طریق نفوذ و قدرت نمایندگان در رده ها بالای مدیریتی کشور بود.

بعد از آن جلسات بنا به دلایل مختلف از سوی افراد مختلف این جلسات ادامه نیافت.

*چرا روند اطلاع رسانی مصوبات شورای اسلامی شهر از طریق سایت این مجموعه مردم نهاد متوقف شده است؟

همانطور که می دانید این سایت در اولین سال فعالیت دور چهارم شورای اسلامی شهر میانه که بنده ریاست آن را بر عهده داشتم راه اندازی شد و در آن زمان فعالیت مستمر و مداومی داشت، اما از زمان ریاست خانم شیخ الاسلامی این فعالیت ادامه نیافت.

*در ماه های آخر سال شاهد طرح استیضاح شهردار از سوی برخی اعضای شورای شهر بودیم که به نتیجه نرسید، چرا؟

استیضاح شهردار حق مسلم اعضای شورای شهر است،  ولی در این خصوص من مخالف طرح آن بودم، زیرا استیضاح مراحلی دارد که در این خصوص رعایت نشده بود، و بیشتر از آن برخی مسئولین در عزل و نصب شهردار قصد دخالت داشتند که باعث شد این استیضاح منجر به نتیجه نشود.

*در طول سالیان گذشته شاهد این موضوع هستیم که برنامه های فرهنگی شهرداری آنگونه که باید به شیوه مطلوب برگزار نمی شود و گاهی اوقات مسیر های قانونی برای اخذ مجوز برای اجراهای عمومی هم نادیده گرفته می شود، علت این امر در چیست؟

علت نبود معاونت فرهنگی در شهرداری میانه است که باعث شده وظایف و اختیارات این واحد به روابط عمومی محول شود که بدون شک نمی تواند به تنهایی از عهده این برنامه ها و مراسمات بر آید.

*در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

نه، فقط می خواستم بگم ان اشالله بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه که قرار است طرح نهایی و اجرایی شدن طرح احیای بافت حرم امام زاده اسماعیل (ع) از سوی شهردار تقدیم شورا شود، به برخی مسائل که در میان سوالات شما در این گفتگو مطرح شد ولی جنبه عمومی به خود نگرفت پاسخ دهم.

 

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۲ نظر

  1. کاش آقای نعمت زاده توضیحی در مورد اینکه در ابتدای ریاست ایشان بر شورای شهر و اولین جلسه شورای شهر و گفته ایشان که آقای خرده فروش بعنوان سرپرست شهرداری است نه بحث ابقاء شهردار توضیحی بدهند

  2. شوراها بدانند اگر شده حج وزیارت کشور تعطیل بشه  میانه ایها هم حق از کشور دارند باید قولی که دادهاند عمل کنند واجبات را با مستحبات عوض نکنند  امامزاده الان واجب تراز عتبات الیات مکه که تعطیل شد  از نجف وکربلاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *