عمده ترین هدف ما بالابردن کیفیت آموزشی در مدارس میانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، اسفندیار صادقی معاون مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان میانه درخصوص تازه ترین پروژه های در دست اقدام اداره متبوع خود، به اهداف عمده این اداره اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عمده ترین هدف ما بالابردن کیفیت آموزشی در مدارس میانه است .

اسفندیار صادقی تصریح کرد : این ارتقاء کیفیت تنها به کمک ابزارهای مرتبط یعنی تجهیزات آموزشی میسر خواهد شد؛ لذا ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان و به کمک نهادهایی از جمله مجمع خیرین، سعی در رفع این نواقص داریم. آموزش و پرورش میانه می کوشد در راستای هوشمند سازی نظام آموزشی، مدارس این شهرستان، خصوصا مدارس روستایی را به حداقل امکاناتی چون یک دستگاه رایانه و پروژکتور تجهیز کند.

 صادقی درهمین خصوص افزود: در زمینه احداث ساختمان مدارس نیز پروژه هایی در دست اجرا داریم. با توجه به اینکه بیش از 50 درصد مدارس شهرستان طول عمری بالای 30 سال دارند، آموزش و پرورش میانه می کوشد با بهره گیری از پتانسیل خیرین مدرسه‌ساز منطقه به نوسازی ساختمان مدارس بپردازد و گام هایی نیز در این زمینه برداشته شده که حاصل آن چند پروژه در دست احداث در شهرستان است.

 صادقی از تاسیس آزمایشگاه نانو تکنولوژی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای هدف مسلح شدن دانش آموزان به علوم و فنون روز دنیا، با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان، آزمایشگاه نانو تکنولوژی با بودجه 150 میلیون تومان احداث شد که آماده بهره برداری می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه در ادامه به موضوع انسداد بی سوادی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و گفت: ما حتی در بعضی روستاها، کلاس هایی با یک نفر دانش‌آموز داریم و همه بچه های مقطع ابتدایی جذب مدارس شدند. در راستای حذف بیسوادی در فاصله سنی 10 تا 49 سال ما توانستیم امسال بالای 80 درصد سهمیه ابلاغی استان را جذب آموزش و پرورش کنیم. همچنین در رده سنی 10 تا 20 سال که از نهضت سوادآموزی به ما معرفی شدند، به جز تعدادی از این افراد که بر اساس اعلام نظر سازمان بهزیستی به طور کامل آموزش‌تاپذیر بوده و حذف شدند، بقیه افراد جذب شدند.

وی  ابراز امیدواری کرد: ما امیدواریم در زمینه انسداد بی سوادی به زودی به رقم جذب 100 درصدی برسیم و این خواسته را ولو با رفتن به درب منازل و جذب افراد بیسواد عملی خواهیم کرد. این مقام آموزش و پرورش میانه در ادامه به یکی از پروژه های مهم آموزش و پرورش این شهرستان یعنی احداث مجتمع زینبیه اشاره کرد و گفت: این پروژه یادمانی است برای دو مدرسه زینبیه و ثارالله که در سال های جنگ تحمیلی هدف بمباران دشمن قرار گرفتند. این دو مدرسه با اهدا 40 شهید دانش آموز و بیش از 100 مجروح جنگی در حکم سند افتخار و مظلومیت مردم ما در جنگ به شمار می آیند.

اسفندیار صادقی افزود: این بنای یادمان در 3 طبقه احداث خواهد شد که یک طبقه از آن به مدرسه زینبیه، یک طبقه به موزه و مرکز یادبود شهدای مدرسه و طبقه آخر به سالن اجتماعات اختصاص دارد که سال آتی در هفته معلم کلنگ زنی خواهد شد.

 وی تصریح کرد: اداره كل نوسازی مدارس استان عهده دار تامین بودجه این پروژه می باشد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه از مشکلات مالی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل اداره متبوع خود نام برد و افزود: علاوه بر مشکلات مالی که گریبانگیر ما در همه حوزه ها خصوصا در بخش سرانه دانش آموزی، تجهیزات آموزشی و احداث و تعمیر ساختمان هاست، موضوع تغییرات اعمال شده در برخی پایه ها و عدم تطبیق معلمان با تغییرات اعمال شده یکی از مشکلات فعلی ما در آموزش و پرورش است. چنانچه پیش از ایجاد پایه ششم در دوره ابتدایی، ابتدا معلمان این پایه انتخاب می شدند و آموزش های لازم را می دیدند ما مشکلات کمتری داشتیم. نتیجه بی توجهی به این نکته این بود که بعد از تاسیس پایه ششم، آموزگاران ابتدایی قادر به تدریس این پایه نبودند.

اسفندیار صادقی رسیدگی به رفاه همکاران آموزش پرورشی را از اهم برنامه های آتی مجموعه خود برشمرد و در این خصوص اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه های آتی اداره این است که گام های مثبتی درجهت رفاه همکاران خود برداریم که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است؛ از جمله اینکه مذاکراتی با برخی از بانک ها داشتیم تا تسهیلاتی در اختیار کارکنان آموزش و پرورش شهرستان قرار دهند؛ همچنین قرار است کلینیک آموزش و پرورش میانه نیز امکانات بیشتری در اختیار همکاران قرار دهد. وی افزود:  یکی دیگر از برنامه های آتی ما تکریم از همکاران فرهنگی در خود حوزه اداره است که در این راستا برگزاری اردوهای تفریحی – زیارتی را در برنامه داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه در تشریح اقدامات آتی در زمینه کیفیت‌بخشی آموزشی، به موضوعاتی چون تقویت علمی آموزگاران از طریق کلاس های ضمن خدمت، حل نواقص موجود در تجهیزات آموزشی مدارس و کسب حمایت های لازم برای اداره اردوگاه آموزش و پرورش شهرستان میانه اشاره کرد و از مساعدت های برخی مسئولان تقدیر و تشکر کرد و افزود: در سایه زحمات همه همکارانم در آموزش و پرورش میانه است که دانش آموزان ما در کنکور سال 93 خوش درخشیدند و ما علاوه بر رتبه 9 کشوری در رشته تجربی، 10 رتبه زیر 1000 در کنکور امسال داشتیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *