فدرال‌ رزرو نرخ بهره را در آمریکا افزایش نداد

به گزارش  میانا به نقل از گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از وال‌استریت، فدرال‌رزرو آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود باز هم تصمیم گرفت تا نرخ بهره را در این کشور افزایش ندهد.

فدرال‌رزرو معتقد است که تورم در این کشور پایین و رشد اقتصادی و اشتغال که پیش از این پیش‌بینی می‌شد رشد داشته باشد، همچنان ثابت است.

براساس این گزارش، ماه گذشته، اکتبر، فدرال‌رزرو به دنبال نشانه‌هایی از وجود رشد اقتصادی و اشتغال مناسب در آمریکا بعد از 6 ماه خرید اوراق قرضه را متوقف کرد. این اقدام توسط جانت‌یلن رئیس جدید فدرال رزرو آمریکا صورت گرفت.

پیش از گزارش امروز فدرال‌رزرو بسیاری از سرمایه‌گذاران پیش‌بینی افزایش نرخ بهره را داشتند و به همین دلیل قیمت طلا و نفت هم کاهش پیدا کرد، اما بعد از اینکه جانت‌یلن اعلام کرد هنوز اعضای فدرال‌رزرو نشانه‌های محکمی برای رشد اقتصادی و اشتغال و نیز افزایش تورم که می‌تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد را نمی‌بینند، تصمیم گرفت تا نرخ بهره در این کشور همچنان افزایش ندهد و بعد از آن قیمت طلا 9 دلار و قیمت نفت چندین سنت افزایش پیدا کرد.

براساس این گزارش، چندین بانک عمده دنیا هم تقریباً با چنین مشکل مواجه هستند و همین دشواری پایین بودن نرخ تورم به آنها اجازه افزایش دستمزد و قیمت‌ها را به عنوان راهی که تصمیم‌گیران به آن امیدوار بودند نمی‌دهد.

براساس این گزارش هنوز سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند به این تصمیم برسند که آیا فدرال‌رزرو نرخ بهره را به صورت طولانی‌مدت افزایش می‌دهد یا نه؟

بیانیه ماه گذشته نشست فدرال‌رزرو این اطمینان را به تصمیم‌گیران داده بود که اقتصاد آمریکا مسیر رشد و تعالی را خواهد پیمود که چنین نشد.

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *