شهدای زینبیه و ثارالله، سند مظلومیت و هویت شهرستان میانه می باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، نماز عبادی – سیاسی روز جمعه 10 بهمن، با حضور پرشور نمازگزاران به امامت حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه، در محل مسجد جامع این شهر اقامه شد.

امام جمعه میانه،فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه (س)، در روز شنبه 11 بهمن را خدمت تمامی نمازگزاران و مسلیمن جهان تسلیت گفت و با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر ، افزود : 12 بهمن به عنوان سالروز بازگشت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به کشور و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن، به اذعان کارشنان بین المللی مهم ترین واقعه چند دهه اخیر در جهان به شمار می آید، که باعث افتخار ملت ایران می باشد .

حامدی نهضت انقلاب اسلامی را برگ زرینی در تاریخ جهان اسلام عنوان کرد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به دین اسلام عزت بخشید و آن را به عنوان کانون توجهات جهانیان و مسلمانان قرار داد.

وی تمامی اهداف و برنامه های دشمنان را در راستای به چالش کشیدن اقتدار انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز استکبار جهانی با همراهی حکومت اعراب وابسته این جنایتکاران با ایجاد غده های سرطانی در منطقه در صدد از میان برداشتن داشته های مسلمان و توهین به اعتقادات و عقاید مذهبی آنان هستند.

وی تصریح کرد: همانطور که تاریخ نشان داده است، ماهیت رژیم منفور صهیونیستی چیزی به جز رواج تروریست و ایجاد ناامنی در سایر کشور ها نمی باشد، که کشتار اخیر فرماندهان حزب الله و سردار الله دادی نمونه ای کوچک از این قبیل جنایت ها است.

خطیب جمعه میانه با اشاره به نیت شوم رژیم صهیونیستی در عذر خواهی  پشت پرده توسط واسته قرار دادن سفرای سایر کشورها در جلوگیری از اقدام نظامی نیروهای مقاومت و در عین حال بزرگ جلو دادن حوادث در مقابل چشم جهانیان، گفت: نیروهای مقاومت و شهدا زاییده این انقلاب می باشند، که با اقدام روزهای اخیر در پاسخ به تجاوز این رژیم به نیروهای مقاومت، درسی فراموش نشدنی به آنان دادند .

وی تصریح کرد: به برکت وجود رهبر فرزانه انقلاب و به پشتوانه نیروهای آماده ،کرانه باختری را مسلح خواهیم نمود و به هر گونه تجاوز و دست اندازی به حریم کشورهای مظلوم منطقه پاسخی دندان شکن به رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی استمرار در وحدت حول محور ولایت را تنها رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: پرهیز از درگیری های جناحی در ترکیب بندی های سیاسی مجلس در این برهه از زمان جایز نمی باشد و بایستی اندیشه خدمت و حل مشکلات مردم تنها دغدغه مسئولین بشمار آید .

وی با بیان این موضوع که استان آذربایجان شرقی نیز در حوزه فعالیت های سیاسی و جناحی گوی سبقت را از سایر استان ها گرفته است، خاطرنشان کرد: بکار گیری تمام توان در حل مشکلات کشور و قاطعیت مقامات قضایی در برخورد با اختلال گران و مفاسد اقتصادی، خواست اصلی مردم از مسئولین نظام است و اجازه نخواهیم داد مشکلات داخلی بر پیکره نظام و انقلاب آسیبی وارد کند.

وی راهپیمایی 22 بهمن را به عنوان روز نمایش وحدت و اقتدار ملت در مقابل چشم جهانیان برشمرد و خواستار حضور حداکثری  مردم همچون سال های گذشته در مراسم راهپیمایی این روز شد.

حامدی همچنین در آستانه 12 بهمن، سالروز بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه توسط رژیم بعث عراق، خواستار انتقال مفاهیم و ارزش های دوران انقلاب به نسل امروز شد و اظهار داشت: شهدای زینبیه و ثارالله، سند مظلومیت و هویت شهر میانه می باشند .

وی همچنین از برگزاری برنامه های مختلف به مناسب ایام الله دهه فجر در سطح شهرستان میانه خبر داد و افزود: مراسم دعای ندبه جمعه هفته آینده شهرستان میانه بصورت سراسری و زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، که همشهریان  ولایی و انقلابی شهرستان میانه  با ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زینبیه و ثارالله در این روز بار دیگر وحدت و استکبار ستیزی خود را در مقابل دیدگان همه یه نمایش خواهند گذاشت.

وی با اشاره به بخشی خطبه های هفته های گذشته نماز جمعه مبنی بر غیر ضروری خواندن برگزاری مراسم شام غریبان اموات در مساجد سطح شهر میانه، خاطرنشان کرد: تاکیدات در این راستا به جهت کاهش هزینه ها و مخارج صاحبان عزا و جلوگیری از خطرات جانی برای میمهانان عازم از سایر شهرستان های در مواجه با جاده های خطرناک در هنگام بازگشت به منزل در ساعات پایانی شب عنوان کرد.

حامدی از استقبال مردم و  پیام های بی شمار تقدیر و تشکر آنان ،از این تصمیم اتخاذ شده خبر داد و امیدوار شد تا این تصمیم در سطح جامعه عملی و فراگیر شود .

*****************************

خبرنگار : امید کوهی 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *