میلگرد تولیدی فولاد آذربایجان شرقی شهرستان میانه جزو استاندارد ترین محصول میلگرد در کل کشور است

علیرضا محمودی در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه تحریم ها؛ محدودیت های کرونایی؛ کمبود گاز و قطعی یکماهه برق بر روند تولید در سال جاری اٹرگذار بود اضافه کرد: علی رغم این مسائل در تولید امسال نسبت به سال گذشته چندان عقب تر نبوده وتوانستیم به درآمد ۲۵ هزار میلیارد ریالی از فروش محصولات تا بهمن ماه برسیم.
وی در ادامه با تصریح بر اینکه مجتمع فولاد آذربایجان با دارا بودن ایزو ۱۴۰۰۰ محیط زیست؛ ۴۷۳ کارمند رسمی و با تولید یک محصول بزرگ و استاندارد در بازار بزرگ فولاد کشور می تازد افزود: صد درصد افراد بازنشسته در سال آتی مربوط به واحد بهره برداری و تولید هستند و باید در این راستا و برای جذب نیروهای متخصص؛ فنی و جوان تمهیداتی اتخاذ شود.
محمودی ارائه آموزش ضمن خدمت را اصلی مهم و اساسی برای چابک تر نمودن بدنه تشکیلات مجتمع عنوان و تاکید کرد: برنامه ی سالانه ما آموزش ۵ هزار ساعته در سال است که با ارائه آموزش های لازم می توان بر کارایی هر چه بیشتر افراد افزود.
مدیر عامل فولاد آذربایجان به کمکهای فولاد در انجام امور اجتماعی؛ مدیریت شهری و در حوزه مقابله با کرونا و کمک به خیریه ها اشاره کرد و گفت: پیش قدم شدن در اموری چنین از جمله توان و ظرفیت فولاد است که امیدواریم موفق تر و افزون تر از گذشته در این صحنه ها حضور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تلاش ما در مجتمع؛ خارج نمودن شرکت از ماده ۱۴۱ قانون بنا بر زیان ده بودن کارخانه است تصریح کرد: از سال ۹۷ در این راستا تلاش شده و با تمهیداتی در فروش و با ۹۰ درصد سود توانسته اند ۹ درصد ارزش افزوده را به شهرستان برگردانند که امسال نیز تا پایان بهمن ۱۲۴ میلیارد ریال ارزش افزوده پرداخت کرده و ۱۲ درصد رشد داشتیم.
محمودی به قابلیت تولید محصولات دیگری چون نبشی؛ سپری؛ تسمه؛ میلگرد ۸ و غیره در این مجتمع اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچ مدیری به لحاظ بازار هدف و بازاریابی به تولید محصول دیگری جز میلگرد نرسیده اما ما تولید میلگرد آلیاژی و کم آلیاژی برای ساخت پیچ و مهره را در دست تحقیق و برنامه ریزی قرار داده و امیدواریم با تولید میلگرد ۸ نیز به اهداف بزرگتری برسیم.
وی تغییر شیوه واگذاری مجتمع در بورس را یکی دیگر از اقدامات خواند و در مورد فاز توسعه فولاد با اذعان بر اینکه تحریم عامل اصلی در عدم بهره برداری از این فاز تا به حال است اضافه کرد: با راه اندازی واحد ذوب این مجتمع تکمیل و فعالیت سه مجموعه در کنار هم نیاز به فضای بیشتری خواهد داشت که این امر در حال پیگیری و تسهیل موانع از سوی مسوولین شهرستان از جمله نماینده مردم میانه؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان؛ امام جمعه و دادستان میانه از طریق وزارت صمت است.
مدیر عامل مجتمع فولاد آذربایجان در ادامه به نقش ارتباطات در جامعه و پیشبرد اهداف اشاره و با تصریح بر اینکه ارتباط عمومی شرکت با مردم به خوبی نهادینه نشده و علی رغم وجود فولاد در دل شهر ؛ از بیرون تا داخل مجتمع فاصله افتاده؛ کم کردن این فاصله ها را در برقراری ارتباط عنوان کرد و گفت: به اعتقاد بنده ارتباطات به نفع فولاد بوده و حق وجود این ظرفیت در شهرستان را ادا خواهد کرد.
محمودی در پایان با تاکید بر اینکه نگاه به رسانه و اطلاع رسانی نباید نگاه ابزاری باشد بر لزوم ارتباط تنگاتنگ رسانه و فولاد در جهت نزدیکی مردم با شرکت و آشنایی آنها با این ظرفیت بزرگ در شهرستان و انعکاس مطلوب اخبار و اطلاعات فولاد تاکید کرد و افزود: امیدوارم با شناختی که از آقای هاشمی مسوول جدید روابط عمومی فولاد و روابط و درایت ایشان دارم این امر به خوبی محقق شود.
در پایان مراسم مدیر عامل فولاد آذربایجان از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان با هدایایی تجلیل نمود.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *